Jump to content
PyroForum.nl

Video Bewerking


Tyneman

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik ben erg veel bezig met het editen van video. Wat ik zelf erg prettig vindt werken is vegas 7 van sony.

De moelijkheidsgraad ligt ergens tussen Pinnacle en Adobe in. Aangezien deze software wordt gemaakt door sony en de handycams ook is er een hele goede ondersteuning voor de sony cams. Versie 7 ondersteund ook alle standaard compressie formaten tot aan HD aan toe.

zie ook de link naar sony voor meer info:

http://www.sonymediasoftware.com/products/...uct.asp?pid=404

p.s. vragen zijn welkom

Link to comment
Goedemiddag,

Ik ben erg veel bezig met het editen van video. Wat ik zelf erg prettig vindt werken is vegas 7 van sony.

De moelijkheidsgraad ligt ergens tussen Pinnacle en Adobe in. Aangezien deze software wordt gemaakt door sony en de handycams ook is er een hele goede ondersteuning voor de sony cams. Versie 7 ondersteund ook alle standaard compressie formaten tot aan HD aan toe.

zie ook de link naar sony voor meer info:

http://www.sonymediasoftware.com/products/...uct.asp?pid=404

p.s. vragen zijn welkom


Ik vind dat programma heel onlogisch bewerken en niet fijn werken .Ik zou gaan voor Adobe premiere ;)

Het is dat je nieuw bent. Maar de volgende keer dat je een hele post onnodig quote kost het je een warning. T.
Link to comment
Jah, ik heb een vraag. ;)
Waar kan ik dat prog gratis downloaden? :D


Via de standaard kanalen. zoals bitorrent, newsgroups, ftp.
De installatie is zeer vriendelijk.

Maar als je de applicatie gaat gebruiken (=geld verdienen) dan wel kopen he, Software testen mag! Maar na 24 uur moet de applicatie van de pc worden verwijderd.

Try B4 U Buy.......

Nog een tip versie 5 of 6 zijn al meer dan voldoende voor het editen van DV. versie 7 is echt
voor bezitters van (zeer) nieuwe camera`s die ook HD-DV ondersteunen. zorg dan wel voor een
zware pc......
Link to comment

Ja ik heb 'm inmiddels al gedownload, *banana* kwam met een best lekkere torrent.
Binnenkort maar even installeren, het is 7.0, dus ff kijken of mijn pc dat trekt... (AMD XPtje, met halve gieg DDR)
En ik ga het niet gebruiken om geld te verdienen, puur voor de hobby. ;)

Videostudio gebruikte ik eerst, (gratis bij mijn camera) maar ik was er niet tevreden over, het werkte érg irritant.

Link to comment
knip het is 7.0, dus ff kijken of mijn pc dat trekt... (AMD XPtje, met halve gieg DDR)
knip


het is vooral belangrijk dat je voldoende geheugen hebt.
dus een stripje erbij kan zeker geen kwaad. het kan wel
maar er is veel geduld voor nodig.

neem de tijd dit paket te leren. de help zit er standaard bij is is goed.

Mijn config is

Intel Dual Core 2800 (D serie)
1 GB DDR2 geheugen
3 x HD ingericht als 1e HD system, 2e HD Vegas, 3e HD data.
dit alles op een workstation mammaplankje van ASUS

Dit is zo opgezet omdat ik er ook meer mee doe dan alleen hobby. jaaa ik heb gekocht.

Ik hoop in de toekomst wat eigen filmpjes te uploaden naar het forum.
maar dat is voor later..... ben zelf nog erg newbie in de wondere wereld van chemie
dus eerst maar eens BP en dan verder.
Link to comment
knip
het is vooral belangrijk dat je voldoende geheugen hebt.
knip


De rekensnelheid mag ook wel hoog liggen, als je films gaat renderen wil je niet uren wachten voordat het klaar is. En natuurlijk moet je kijken of je programma realtime is of niet want dan heb je nog een zwaardere pc nodig.
En de rotatiesnelheid van je capture schijf moet ook hoog liggen want anders kun je wel eens gaps in je films krijgen als de schijf de hoeveelheid dat niet aan kan maar dit krijg je eerder bij camera's van hogere kwaliteit en niet bij de meeste consumenten camera's.
Link to comment

Klopt. maar een 2e HD heeft veel meer voordeel dan een extreme video HD. Aangezien het tegenwoordig nogal standaard is dat een HD op 7200 toeren draait, is dit minder van belang dan intern geheugen en natuurlijk processor power. geduld is belangrijk bij renderen.

Als ik op de site de duur van de filmpjes bekijk dan verwacht ik niet dat er mensen zijn die projecten maken van uren lang. het is het afstemmen van de gebruikte onderdelen. daarom ben ik ook zo blij met vegas. deze gebruikt een apparte capture tool (zelf een andere kiezen kan ook) dit zorgt er voor dat niet het hele geheugen wordt vol geladen met een overbodige edit tool.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Beste mensen, ik heb een groot probleem.

Zondag avond is de ' premiere' van de vakantiefilm.

Maar ik was een paar dagen bezig geweest, totdat hij eindelijk geen Unknown Errors meer gaf bij het exporteren van de film.

Maar de film zelf die er uitkwam, was ipv 4:3, 3:3!

Links en Rechts van de vierkante film zit dus een reep zwart.

Dus ik ging in een nieuw project de '3:3 film' importeren, en ik trok in het scherm aan de zijkant, met de hoop dat ik hem breder kon maken, en dat de 2 zwarte repen van het scherm afvielen.

Maar nee, toen ik aan de zijnkant trok, werd hij aan alle kanten groter.


Heeft iemand een oplossing voor mij??

bvHd, wvd!!


PS: ik heb dubbelgepost, omdat editen niet mogelijk was.

Link to comment

Maar daar is het nu al te laat voor, want zondagavond is de deadline.

Dus weet tiemand een progje, of een effect of iets anders bij premiere pro 2.0 waarmee ik het beeld 'vetter' kan maken (=dikker, of terwijl van 3:3 naar 4:3)

Maar ik bedoel dat het beeld wel gewoon 4:3 is, maar dat de film 3:3 is, begrijpen jullie?
EDIT:: In die regel hierboven bedoel ik hoe het nu is, niet hoe het moet worden, maar toch bedankt morpheus.

bvHd, wvd!!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...