Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Elementfire98

Zelf gemaakte Kaliumchloraat

Recommended Posts

beste Pyro's, 

Inmiddels heb ik zelf kaliumchloraat gemaakt met behulp van electrolysis. 

Maar ik lees dat kaliumperchloraat in het algemeen meer wordt gebruikt in composities, dus is het nou handig of verspil ik hier mijn tijd mee. 

Je kan ook je chloraat omzetten in perchloraat. Bijvoorbeeld door het te laten reageren met aceton.

`Zelf heb ik geen ervaring met electro chemische cellen, maar volgens mij is er ergens een topic hier waarin men dmv elektrolyse perchloraat maakt ipv chloraat.

Er zijn best veel composities met kaliumchloraat, het is dus best te gebruiken. Maak er alleen geen flash van 

Combineert ook goed met zwavel, geen lont meer nodig, gewoon hamertje tik spelen.

Posted (edited)
On 7/6/2019 at 7:24 PM, HalveHemi said:

Er zijn best veel composities met kaliumchloraat, het is dus best te gebruiken. Maak er alleen geen flash van 

Flash is erg onstabiel met kaliumchloraat had ik begrepen, zeer fijne aluminiumpoeder doet het niet al te best, maar denk magnesiumpoeder wel

On 7/6/2019 at 7:59 PM, Tyneman said:

Combineert ook goed met zwavel, geen lont meer nodig, gewoon hamertje tik spelen.

Is dat de ultieme test als het heel puur is? Of zijn daar andere testen voor? 

Edited by Elementfire98

Zuiverheid testen doet men dmv een smeltpunts bepaling. Of eventueel op mooie grote chromatografie machines.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.