pangertjes

smoke shells

7 posts in this topic

Hallo

Iedereen kent ze denk ik wel de smoke shells.

Maar hoe zijn ze te maken en heeft hier iemand ervaring mee?

groetjes.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie

Die zijn eens ter sprake gekomen in een programma op NG.

Daar zeiden ze dat ze elektronisch getimed waren, met een ontvangertje in elke shell..

Lijkt me toch zeer duur, maar met Arabieren weet je nooit.

Ze zijn best wel cool, en ook te maken met gewone timefuse/spolette.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Similar Content

    • By Andres
      Heren,
      Zoals ik al vermeld heb, dit jaar was niet zo een succes. Vorig jaar ging alles perfect, nu dus zeker niet. 
      Eerst de beelden:

      Wat ging goed:
      - Timing (1.8 voor 2", 2.5 voor 3")
      - Hoogte
      - Tapematch werkte altijd (Bedankt HD, zonder jouw topic was ik blijven sukkelen met quickmatch, bedankt Leeuw, zonder jou had HD dat nooit gepost )
      - Doorlonting werkte
      - Jopetes strobe stars hebben definitief plekje in mijn hart veroverd.
      Wat ging fout (zet jullie comfortabel, de waslijst komt):
      - Blinde sterren
      - 1 low break
      - Labels klopten niet
      - Shimizu purple niet fel genoeg
      Wat uitleg:
      Ik heb mijn sterren evenveel geprimed als anders, maar toch sloegen ze nu grotendeels blind. 2" krijg 2.6gr 5/5 MgAl flash en 3" 4gr. 4 en 10 lagen 3 strip pasting. De glitters en TT slaan in mindere mate blind, maar de kleuren toch grotendeels wel... Zeer jammer. Break ik te hard of moet ik nog meer primen ? Ik weet dat mijn 2" boeketten echt gigantisch zijn, dus misschien iets zachter breaken...
      De low break. Enkele van mijn 3" mortierbuizen zijn echt te groot. Langs beide kanten van de shell 8mm speling is dus wel te veel. De ander pasten veel beter (schuift er net nog vrij in) en hadden evenveel lift... Ik ga me toch goed passende mortieren aanschaffen.
      De labels... Tijdens het pastten moet ik foute dingen op de foute shells geschreven hebben, en alles liep in het honderd. Daarom dus de rare combinaties. De drie 2" snel na elkaar moestten paars - witte glitter - paars zijn. Geen TT en 2x witte glitter. Nu, dit is makkelijk te voorkomen, mijn hoofd er bij houden . 
      Shimizu purple is dan wel een zeer mooie kleur, het is lang niet fel genoeg. Ik heb de shell van vandaag met 2 camera's gefilmd. De ene stelt mooi scherp (mijn gsm) de ander pakt de kleuren beter op maar is blurry (de camera). Heeft iemand advies voor een feller paars ? Ik dacht zelf aan Yankee's purple of Majdali purple.
      Nog even voor de duidelijkheid, de 3" moest zijn: Buell red met D1 ring. Ring was er grotendeels. Dan Buell red met Jopetes strobe pistil. De strobe was er eveneens. Derde moest een jelly fish zijn met Shimizu purple head en witte glitter tentakels. Foute orientatie, low break en te harde break hebben dit evenwel mooi verpest .
      Nu, ik ga er keihard aan werken, opgeven is er minder bij dan ooit ! Bedankt voor alle hulp die ik al gekregen heb & hopelijk nog zal krijgen .
      Na mijn examens (nog tot 29 januari ) Vlieg ik er zeker in.
    • By Tyneman
      65g 40-20-8
      slechte ontsteking
    • By Andres
      zie topic
  • Popular Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Topics

  • Posts

    • Dit doet mij aan SpaceX denken in begin van hun oprichting lol
    • Hij is net afgewerkt! Lancering een der komende dagen, eerst een examen Toegepaste Wiskunde voor Scheikundigen te kraken. PS: al die druk, wetende dat mijn vorige raketpogingen op niks zijn uitgedraaid denk ik dat de verwachtingen maar beter laag blijven .
    • If you shortcut a shortcut you'll end up nowhere! Volg de regels stap voor stap net als de grote van je incrementjes. Kleine beetjes tegelijk. Spindle een beetje vaseline op smeren dan gaat het gemakkelijker los. Ben benieuwd naar je volgende.    
    • Klein geheimpje: Ik had te snel een kleinere rammer genomen, zodat (door het flink doorslaan inderdaad) hij een beetje vast zat. Om hem er uit te krijgen moest ik het bovenste stukje van men tube er af snijden, zodat ik het metalen staafje door het gaatje van men rammer kon steken, en zo kreeg ik hem er toch nog uit. Hierdoor was men tube wel een stukje korter geworden, en zat er dus zo goed als geen delay meer boven men core. De eindstop moest hierdoor alle druk dragen en dat kon hij duidelijk niet aan. De volgende ram ik correct en dan zouden beide stoppen zeker de oorzaak niet meer mogen zijn.
      We geven allesinds niet op!
    • Jammer van de CATO man.  Een eindstop is meestal niet het probleem. Je zou zelfs core burners kunnen maken zonder eindstop en alleen een delay tot aan de payload.  Heb zelf flink wat CATO's overleefd haha. Dit probleem klinkt alsof de randen van de sas niet goed worden aangedrukt. Hierdoor schiet de ontbranding meteen door naar boven langs de zijkant met alle gevolgen van dien. Ik weet niet hoe jij je motors ramt / perst, maar je mag flink erop vegen met die hamer hoor! Hoe compacter hoe beter (er zijn grenzen natuurlijk he😂)  Je moet je spindel er echt met grote moeite onderuit krijgen. Dan weet je zeker dat de sas goed vast zit. Ben benieuwd naar je volgende! 
  • Who's Online (See full list)

    There are no registered users currently online