Jump to content
PyroForum.nl

mini 1" cannister


Andres

Recommended Posts

Hallo allemaal !

Mijn oorspronkelijke plannen waren om eerst een betrouwbare raket te maken en daar dan headers op te zetten.

Helaas waren er enkele technische problemen zoals gebrek aan trommel en media die niet betrouwbaar bleek.

Ondertussen heb ik een trommel en is de media besteld, maar zolang stilzitten is niet aan mij besteed.

Ik kwam een interessante tut tegen op youtube en heb die eens uitgeprobeerd:

Het gaat om een mini 1" cannister shell, zeer eenvoudig te maken.

bij gebrek aan kleine sterren heb ik wat TT doorgezaagd... amateuristisch maar oke :P.

Daarna heb ik de koker gevuld met 5 gram pulverone + 1 gram flash booster (50/30/20 KNO3/S/Al) en de sterren.
Als delay heb ik helaas visco voor moeten gebruiken, bij gebrek aan beter. ik hoop dat dit goed afloopt.
Alles mooi dichtgetaped en liftcup aan bevestigd. 5 gram lift ipv 1/10, wat 3 gram zou zijn, omdat men meal nog niet supersnel is.

In geimproviseerde mortar gestopt, vanavond ga ik testen !

Toch wel even om op te merken voor jullie commentaar geven: dit was mijn eerste, allereerste shell. ik heb puur de tut van youtube gevolgd. ik verwacht er niet te veel van.
Maar het was een leuk tijdverdrijf in afwachting tot mijn media toekomt !
Groetjes
Andres

Link to comment

Ik heb nog wat bijkomende info opgezocht, het is dus een bombette en geen shell.

Hier het filmpje van gisteren, de eindstoppen waren veel te zwak en het is dus een mooie starmine geworden, ik had dit moeten zien aankomen, gebrek aan ervaring.

Ik heb al een nieuwe verbeterde gemaakt, deze wordt morgen getest.

EDIT: 2de keer goede keer !
Deze keer ging alles goed, heb zelfs rising tail toegevoegd, maar waarschijnlijk kunnen jullie me nog zeer veel bijleren. Tips & commentaar zijn zeker welkom !

Edited by Andres
Link to comment
  • 1 year later...
×
×
  • Create New...