Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
hunnie

wilgenvuurwerk maken (tigertail)

Recommended Posts

Beste leden van pyroforum,

Voor *Verwijderd* zijn wij op zoek naar iemand met passie voor vuurwerk die op 2 november a.s. (op nationale natuurwerkdag) zin heeft om aan een locale groep Scouts (17-21 jaar) in Ergens te laten zien hoe je wilgenvuurwerk kunt maken.

Een paar jaar geleden heeft PyroB, 14 jaar, hier een bericht over geplaatst op jullie forum maar ik weet niet hoe hij nog online / actief is?

Mocht je interesse hebben, mail dan even naar niemand@nergens.com

Groet,

Hunnie

Edited by Tyneman
post geannonimiseerd ivm illegaal verzoek

En de regels lezen, daar hebben onze scouts niet zo veel zin in.

Vandaar dat ik ook geen zin heb deze (illegale) workshop te faciliteren.

Gaan we weer richting O&N? Of was dit gewoon een lucky hit?

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Andres
      TT star test
    • By Andres
      Bombette die uitdraaide op een starmine
    • By Andres
      1" bombette
    • By Andres
      Heeft iemand van jullie nog het probleem dat TT stars zeer moeilijk te pumpen zijn ?
      Al mijn kleur en glitter comps pumpen super vlot, maar bij TT eindig ik altijd met iets dat op een niet newtoniaanse vloeistof lijkt. Je pumpt ze, houden hun vorm, maar een tiental seconden uit de starpump beginnen ze al terug hun vorm te verliezen.
      Ik maak TT nochtans niet natter dan andere comps bij het pumpen, en zelf relatief droog (nog net een klei ongeveer) blijft dit zich voordoen.
      Ik heb niet vergeleken met andere compos met een hoog houtskool gehalte zoals C6, dus daar aan kan het liggen.
      Nu, moeten compos met zo een hoog houtskool gehalte gewoon echt veel droger gepumped worden of zie ik iets over het hoofd ?

• By Andres
      Hallo allemaal !

Mijn oorspronkelijke plannen waren om eerst een betrouwbare raket te maken en daar dan headers op te zetten.
      Helaas waren er enkele technische problemen zoals gebrek aan trommel en media die niet betrouwbaar bleek.
      Ondertussen heb ik een trommel en is de media besteld, maar zolang stilzitten is niet aan mij besteed.
      Ik kwam een interessante tut tegen op youtube en heb die eens uitgeprobeerd:

Het gaat om een mini 1" cannister shell, zeer eenvoudig te maken.
      bij gebrek aan kleine sterren heb ik wat TT doorgezaagd... amateuristisch maar oke .

Daarna heb ik de koker gevuld met 5 gram pulverone + 1 gram flash booster (50/30/20 KNO3/S/Al) en de sterren. Als delay heb ik helaas visco voor moeten gebruiken, bij gebrek aan beter. ik hoop dat dit goed afloopt. Alles mooi dichtgetaped en liftcup aan bevestigd. 5 gram lift ipv 1/10, wat 3 gram zou zijn, omdat men meal nog niet supersnel is.

In geimproviseerde mortar gestopt, vanavond ga ik testen !

Toch wel even om op te merken voor jullie commentaar geven: dit was mijn eerste, allereerste shell. ik heb puur de tut van youtube gevolgd. ik verwacht er niet te veel van. Maar het was een leuk tijdverdrijf in afwachting tot mijn media toekomt ! Groetjes Andres

• By Andres
      doorgesneden TT
    • By fred g.
      Hallo mede pyro's,

Dit is mijn eerste 4 inch. Ik heb getracht een soort van ring te maken met chrys#6 stars. Die kwam niet helemaal uit de verf, maar ik vond hem verder erg geslaagd.De break was slechts pulverone van een matige kwaliteit. Ik heb echter om en om gepasted met glasvezel tape en kraftpapier, en ik moet zeggen dat er echt een keiharde dreun vanaf kwam.De shell paste heel netjes met ongeveer 1.5 mm speling in mn mortier. Het effect was ook zeer groot vond ik. Ik wil liever niet met flash werken, en ben een echte BP fanaat. Eerst dat maar eens zeer goed onder de knie hebben denk ik zo.

I

Rising comets toevoegen,12mm chrys#6 10%Ti, ready to fire.

Het eindresultaat, de rising comets braken af, maar gaven toch een mooi effect vind ik. De break gaf echt een keiharde diepe dreun.

Enjoy, mijn beste mede pyro´s.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.