Jump to content
PyroForum.nl

Zelfgemaakt mortiertje


Snipertje

Recommended Posts

Sorry maar ik vind jullie reacties wel wat overdreven, hij doet iig nog een poging tot het serieus in elkaar zetten van iets. Tevens vraagt hij om hulp, afkraken leert niemand wat van.

Dat kruit van rotjes zal niet gaan werken, daarvoor is het te lamgzaam. Probeer je eigen buskruit/pulverone te maken en wat te gaan lezen. Hierdoor vergroot je de kans op slagen n je device, en verklein je de kans op ongelukken.

Edited by ExplosiveCoek
Link to comment

Mwah, ik begrijp BMW en Bonkers wel.
Als je zoiets in elkaar zet, (wat op zich best een leuk idee is, zo'n eenmalig mortiertje) zorg dan wel dat een degelijke constructie hebt.
Zorg voor een stevige koker, of rol je eigen koker, een doosje of wat dan ook knalt finaal uit elkaar als je lift zelfs maar half degelijk is.

Het met plakband bevestigen van je kokertje aan je base laat ook wel te wensen over, ik stel voor deze met houtlijm stevig op een dikke plak karton te lijmen.
De voetjes op die commerciele thunderkings zijn al waardeloos, dus een extra grote voet
is geen overbodige luxe.

Je stuwlading gaat zo ook niet werken. Zodra je je crackling ball in je met (rotjes-)kruit in je mortier duwd, word je kruit samengedrukt hetgeen de brandsnelheid ongeveer halveerd.

Ik neem aan dat dit een eenmalig iets is, en dat het dus geen zin heeft om je te gaan vertellen om je eerst te gaan verdiepen in de pyrobasics.

Mocht je wel serieus aan de gang willen, maak dan eerst je eigen pulverone/buskruit zoals Coek voorstelde.
En de search optie op dit forum zwaar misbruiken is ook een aanrader, zo heb ik bijna alles wat ik nu weet (hetgeen nog steeds niet bepaald noemenswaardig is) geleerd.

Link to comment

Inderdaad het orriginele plan maar niet uitvoeren. Maar het is me nog niet echt duidelijk, Snipertje.. ben je iemand die voor oud en nieuw gewoon een keer wat zelfgemaakts in elkaar wil flansen of interesseer je je ook echt in vuurwerk en pyro en wil je je dus gaan verdiepen in de 'stof' om zelf later (op een veilige manier) je eigen devices te kunnen maken?

(Excuses voor de post na de report ^_^)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...