Jump to content
PyroForum.nl

VIDEO: meal pijltje met 0,5 inch paiload

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb niet vaak (volgens mij nog nooit) een filmpje gepost van een device dat ik gemaakt heb, nou bij deze dan:

http://www.youtube.com/watch?v=QX-tTlP6K-U

Helaas zijn de blouwe sterren op het filmpje niet zichtbaar..

De specs:
Lengte: 73mm
core; 5,5mm
Diameter nozzle: 5,5mm

Paiload: blouwe micro-sterren
Kaiumchloraat/PVC/CuO/dextrine.

De (micro-sterren waren niet erg groot, ongeveer 3mm diameter, hand-roled)

Als burst gebruikte ik Koperoxide thermiet, ik had ook meal kunnen gebruiken maar ik vond dit wel een experimentje waard..

Commentaar? Just shoot!

Edited by pyrobass
Posted (edited)

Mooie schrijfwijze van payload en blauw ^_^.

Een beetje een lange delay denk ik, je kan best nog wel wat core bijboren! Wel een mooie tail.

Edited by danny db
Posted (edited)
en beetje een lange delay denk ik, je kan best nog wel wat core bijboren!
.

Lange delay weet ik, de eindstop was wat dikker geworden dan geplant waardoor de doolonting wat langer werd. Alleen waarom moet ik een langere/breedere(?) core boren?

Ik had de core tot 100% geboord, alhoewel ik meestal wat huiverig ben met boren omdat ik het al verscheidene keren heb geflikt om ook door de eindstop heen te boren.. Oja en ik gebruikte bbq houtskool, ik had geen tijd meer om meer wilgenhoutskool te produceren, vandaar dat de meal ook van mindere kwaliteit is dan dat ik normaal gewent ben. Met wilgen heb je iets meer kracht.

Ik heb van deze zelfde pijl een kleine serie gemaakt voor O&N, 5 pijlen zelfde motor en grootte van paiload alleen verschilt het type lading van de paiload van tigertail en blouw.

Sorrie voor het geschreeuw op de achtergrond btw ^_^ Edited by pyrobass
Posted

tip: hou je boor naast je raket en kleef een stukje tape op de boor zodat je ziet hoever je mag boren, zo is je core altijd zoals je het wilt.
Zo doe ik het ook altijd ^_^

Jammer dat je die blouwe blauwe sterren van je paiload payload niet ziet :P vertraging idd iets te lang. Ik weeg altijd precies af hoeveel bentoniet ik in een eindstop klop, dan heb je altijd dezelfde dikte, altijd een betrouwbare vertraging.

Posted
Jammer dat je die blouwe blauwe sterren van je paiload payload niet ziet :(

Lol dyslexie rules :D:P

Vind het een leuk pijltje heur. Heb eens geprobeerd om een simpel meal plijltje de lucht in te krijgen, kreeg het niet voor elkaar, achteraf gezien komt ook er veel meer bij kijken. Iedereen die zelf zijn pijlen maakt.. respect ^_^
Hoop zelf in het najaar wat te testen. Eerst hoopt swim/theo nog wat ernertica projecten afronden -->eigen samengestelde azo-clathraten :P.

oja beste wensen iedereen.
Posted (edited)

Ik heb gewoon wat testjes gedaan met de ontsteking, eerst met Mg, toen meal en als laatste met alleen een stukje visco wat tot mijn verbazing net zo goed ging. Mijn ijzertermiet heeft altijd wel ietsjes meer hitte nodig om aan te gaan.

[offtopic]]Dyslexie rules zeg dat wel ja.. Ik vindt de chemie achter aromatische koolwaterstoffen reuze interessant ik denk bob thuis dit jaar daar een heel scala aan syntheses mee gaat doen, zowel energetische experimenten als normaal..[/offtopic]

Edited by pyrobass
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...