Jump to content
PyroForum.nl

Kaboem!


Kaboem

Recommended Posts

Hallo!

Ik ben Kaboem en ik hou van vuurwerk.
Vroeger ook veel met vuurwerk geknutseld (sterretjes rookbommen maken, KASsuiker, eigen fonteintjes maken met sterretjes, romeinsekaarsen en kanonslagen).
Kreeg van iemand te horen dat je ook kruitmengsels zelf kan maken en ben me eens begonnen te verdiepen.
Heb het forum nu een aantal dagen doorgespit en besloten me te registreren.

Ik denk dat ik met dit oud en nieuw wel eens wat zelfsgemaakt kan laten vliegen, knallen of spuiten :)

Link to comment

Ik denk dat ik met dit oud en nieuw wel eens wat zelfsgemaakt kan laten vliegen, knallen of spuiten

vliegen >>>>> Vingers.
knallen>>>>> trommelvliezen.
spuiten>>>>> slag-aderlijke bloeding.

Welkom. ????? denk ik.

Ik kom hier ook niet weer tot februarie volgend jaar. (In het IK BEN topic/word er zo moe van.) :)

Edited by Lontje
Link to comment
Nee joh spuiten maakt vlekken.

Ik ben benieuwd of ie nog iets klaarkrijgt voor nieuwjaar.

Dat hoop ik wel voor hem :)

Voor de rest vind ik sommige reacties te negatief. Bijvoorbeeld die van Lontje die hier ook nog maar een groentje is.
Als je nog niks weet van pyrotechniek is het best wel logisch dat je gaat experimenteren met wat je voor hande heb waar je van weet dat het brandt.

explomaan
Link to comment

welkom.

Het geknutsel met commercieel vuurwerk is goed om mee te beginnen vind ik, en het is ook gewoon super leuk :) meer dan de helft van die zooi die je maakt mislukt meestal (bij mij iniedergeval wel) maar dat maakt niet zo heel veel uit. en je leert er ook veel van.

Ik ben wel tegen die sterretjes rookbommen dat is gewoon zonde van het geld en vreselijk slecht voor je gezondheid.

Link to comment

Ja daar ben ik het mee eens hoewel dit niet voor alle gevallen geld. Als iemand bijvoorbeeld het geduld op kan brengen om van de sas van aantal astronauten in een kartonnen koker een knaller te maken hoeft dit niet perse gevaarlijk te zijn. Het is wel zonde van je tijd en behoorlijk kinderachtig. Het wordt gevaarlijk als er metalen buizen of vuurwerk waar flash of andere gevoelige en krachtige composities in zitten aan te pas komt.

Knutselen met consumentenvuurwerk is dus gevaarlijk als je niet heel zeker weet waar je mee bezig bent maar hoeft niet perse gevaarlijk te zijn.

Link to comment

Haha, iedereen heeft wel is rotjes opengebroken enzo. Dat weet iedereen wel van elkaar, maar het gaan mij erom dat je mensen niet moet aanmoedigen commercieel vuurwerk uit elkaar te slopen. Wat ik wel interesant vind is met ervaring (dus al een jaartje pyro ofzo) vuurwerk ontleden. voorzichtig openmaken, kruitinhoud wegen enzo, kijken of je achter de samenstelling kan komen enzo. Nog nooit gedaan, maar kreeg me inspiratie uit zoon topic hier op PF. Daar is op deze manier een thunderking opengesloopt.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...