Jump to content
PyroForum.nl

Internetvrijheid


00h

Recommended Posts

Weinig effect.! bij de ene server eraf ga je naar de volgende.
Wat betreft internet vrijheid;
Ik heb er geen verstand van, Maar...

Internet vrijheid bestaat al lang niet meer, maar internet is te groot om helemaal te filteren.
Met een satelliet verbinding via buitenlandse servers kwam je ooit nog een heel eind, maar is ook grotendeels achterhaald.
Er is al zoveel verdwenen of geblokkeerd over pyro en Chemie in vergelijking tot 10 jaar geleden, maar elke dag komt er ook weer wat bij. Beetje Jojo effect.
Maar google en andere zoekmachines zijn al jaren zwaar gefilterd je mail word al jaren gefilterd, besef ook dat het eigenlijke internet protocol wat wij gebruiken voorheen van defensie was. Elke verstuurde sms wordt gefilterd enz enz.
Een ander voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=IZQuhFZb2to

Een feit: Maat van me werkt bij defensie, Zijn Taak: Brave Burgers en potentieel terroristen Afluisteren en Internet doorpluizen, meer mag ik er niet over zeggen. Je snapt wat ik bedoel.

En naast defensie doet justitie ook heel hard zijn best.!!
Dus wakker worden: Big brother is watching YOU
Maar slaap zacht, er is niet genoeg personeel en tijd en duidelijke wetgeving om wat pyro hobbyisten aan te gaan pakken

M.V.G. Jason

Edited by Jason
Link to comment

Het zou mij totaal niet verbazen als pyroforum onder toezicht staat.
Op de een of andere manier hebben ze er niet echt iets aan gedaan tot nu toe.
Hoe dan ook zijn we lid van misschien wel een van de meest controversiële fora van nederland.

Owja, gadverdamme geenstijl.nl
Magere aangelegenheid is dat.

Edited by User1
Link to comment

Vertaling van boomknuffelaar zn laatste zin in vrij nederlands:
Lullen over illegale dingen moet je niet doen op internet. Ook niet in mail, PM, MSN, whatever. BEHALVE als je verstand hebt van het versleutelen van gegevens. En dat dan ook doet met een goede methode.

Iets duidelijker zo?

Link to comment

Ja dankje. Maar ik denk niet dat als we dit allemaal werkelijk doen, het forum nog erg interessant zal zijn :)
Ze hebben toch ook nooit tijd om alle illegale correspondentie te gaan doorspitten? En hoe legaal is dat eigenlijk. Ik wordt in ieder geval niet vrolijk als ik dit soort dingen hoor :lol: Ik ben al paranoide genoeg.

Edited by explomaan
Link to comment

Als je na gaat denken over onze privacy in deze maatschappij word je langzaam maar zeker duidelijk dat die er niet is. Steeds meer dingen komen aan het licht, zoals de filtering van het internetverkeer.

De informatica wereld biedt zeker wel filter mogelijkheden om "illegale correspondentie" door te spitten.

~Zie de bijlage voor een amerikaans patent uit 1999 voor het filteren van webcontent

EDIT: nog een artikel over internetvrijheid: http://findarticles.com/p/articles/mi_m136...30/ai_55316067/

Internet_filtering_system_for_filtering_.pdf

Edited by lennard
Link to comment
Het zou mij totaal niet verbazen als pyroforum onder toezicht staat.
Op de een of andere manier hebben ze er niet echt iets aan gedaan tot nu toe.


Pyroforum staat welzeker onder toezicht, maar wat dacht je van al die anarchisten fora, die zijn veel interessanter om in de gaten te houden lijkt mij. Dat zijn toch wel voorzichtig gezegt mensen met meer potentieel om iets te vandaliseren.

Waarom er nog niks aan gedaan is? Omdat wat je op internet zegt geen garantie is dat je iets ook daadwerkelijk gedaan hebt, het internet is zo groot dat je net zo goed de foto's ergens vandaag hebt gehaald, en er een verhaal bij hebt verzonnen. Ook al zeg je je volledige naam je adres en al je persoonlijke info en laat je een filmpje zien dat iets word opgeblazen en zeg je dat jij dat gedaan hebt, dan is dat nog geen bewijs. Zelfs als je hoofd erop staat, het kan toch net zo goed bewerkt zijn?
Bovendien denk ik dat defensie ons wel met rust laat, omdat wij totaal geen intentie hebben iets te vandaliseren of te terroriseren. Ze hebben wel wat beters te doen, het lijkt me toch heel wat interressanter om eens te achterhalen waarom de man met de arabische achternaam toch altijd zoveel waterstofperoxide, aceton en zoutzuur koopt. (ja je pinpas word ook bespied, voor het geval je het niet wist.)

Ik vraag me eigenlijk toch af of de overheid niet privacyschending pleegt, zoveel als ze over iemand te weten kunnen komen. Ze kunnen tegewoordig zelfs bij medische gegevens (heb ik van horen zeggen, maar zou me niks verbazen)

D.
Link to comment

Jup deze wereld gaat steeds verder naar de klote op deze manier.
Blijft me verbazen waar het heen gaat.
Zelfde geldt voor de vingerafdruk op je paspoort.
Daar kan ik nogsteeds niet omheen, er zijn zelfs plannen om een landelijke database erachter te hangen.
Ik kon wel janken toen ik dat hoorde.
Privacy bestaat allang niet meer of je moet in een hutje op de heide gaan wonen en niet meer buiten komen.

Link to comment

Nee dat denk ik niet.
Ik denk wel dat als je een 'verdacht' zoekpatroon op internet vertoont dat je automatisch een kruisje achter je naam krijgt.
Zo is er een lijst met woorden samengesteld die je eigenlijk beter niet in google kunt rammelen, helaas stond heb ik hier even geen referentie van.
Ik denk dat het in nederland tot nu toe nog mee valt maar er worden veel thuislabs 'opgerold' omdat iemand toevallig iets teveel van een bepaalde stof heeft besteld.
Ik durf haast wel zeker te zeggen dat mijn naam ergens gelogged is waar de meeste mensen niet tussen staan.
Het is niet geheel onverstandig om een beetje low profile te blijven.

Edited by User1
Link to comment
Denk je nou echt dat er tijd en mankracht genoeg is om iedere burger in de gaten te houden? Ze hebben echt wel wat beters te doen.


Wat dan, het "bestrijden" van het terrorisme? Nee ik heb zelf hetzelfde idee, hoe kan je nou de staat zo veilig mogelijk houden? Juist door iedereen in de gaten te houden! Veel mankracht is hier niet meer voor nodig, heb je nooit deze dingen zien hangen op straat? De techniek is er zeker al om mensen elektronisch in de gaten te houden! Naar mijn idee duurt het nog maar even voordat wij net als honden een chip in onze nek dragen om ons altijd te kunnen identificeren!

EDIT: leuk Indonesie is ons voor: Link Edited by lennard
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...