Jump to content
PyroForum.nl

Meal rocket


Recommended Posts

Voor zover ik met rocketry bezig ben weet ik wel dat je heel consistent met je meal of BP bezig moet zijn.
Kleinste veranderingen in je samenstelling vind je namelijk direct terug in je lift. :P
Daarom gebruik ik ook een pers om steeds op dezelfde uitgangspositie te komen bij een goed gelukte pijl.
En hierna probeer ik dus met (hele maar dan echt met hele)) kleine veranderingen,een steeds gunstiger resultaat te verkrijgen.

Schrijf alles op wat je doet en hoe je het doet en je zult zien het gaat steeds beter. B)

Link to comment
  • Replies 337
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik moet nog een pers bouwen, ook voor whistle raketten en meer dingen natuurlijk. lijkt me verdraaid handig. Ik ga gewoon wat experimenteren en dan gaat het vast wel steeds beter :P
Misschien eerst maar suiker-KNO3 raketten maken, die cato'en over het algemeen minder snel.

Edited by Daan
Link to comment
  • 2 weeks later...

Misschien een beetje offtopic, maar mijn vader heeft een nieuwe camera gekocht en ik was toch best benieuwd hoe deze presteerde.
Om de camera uit te testen heb ik een 16mm BP rocket in elkaar geprutst en deze vanavond afgestoken. De kwaliteit van het filmpje is over het algemeen goed, maar het beeld wordt uiteindelijk onscherp, hoe zou ik dit op kunnen lossen?

16mm BP Rocket

PS: de video is nu geüpload in een lage resolutie, ik zal hem vanavond of morgen uploaden in HD.

Edited by lennard
Link to comment

Ow sorry, ik heb geprobeert om de video opnieuw up te loaden maar dan in 720i HD. Dit is helaas niet gelukt!

De nieuwe link is: .....

Edited by lennard
Link to comment
maar het beeld wordt uiteindelijk onscherp, hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Ik heb weinig verstand van camera's maar de pijl vliegt uit de positie die de camera scherp heeft staan.
staat hij op autofocus?
Mischien is er te weinig licht s'nachts om de functie te kunnen uitvoeren, of op het moment dat de pijl ver weg is.
Of je moet er een dikke titanium staart bij regelen :)
Wat er verder voor opties zijn mbt autofocus enzo moet iemand die veel raketfilmpjes maakt maar eens uitleggen :lol:
Link to comment

Door heel de fuel zit Ti, en ja ik heb hem geperst, helaas is mijn pers een kolomboormachine :lol: maar vergis je niet, je kan er zeker 600 kilo mee persen. Maar echt langere rockets dan dit kan ik helaas niet maken. En waarom zou er geen Ti in mijn core moeten zitten?

Link to comment

@ Pyromaniak.

Ik heb 40 tot 60 mesh Sponge Ti gebruikt, werkt perfect, ook in sterren. Maar volgens mij is het niet zo handig een fuel met metalen te gaan rammen.

En ik heb niet met een spindle geperst. ik heb met de hand en een boortje de core gemaakt.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Net nog een pijltje afgestoken om mijn motor uit te proberen, maar ik denk dat ik de core dieper moet boren of de venturie iets smaller moet maken.
http://www.youtube.com/watch?v=ZPAOZXTtu-A
Schokkerd het filmpje bij jullie ook zo?

ID 16mm
10 cm PVC
5 gram bentoniet nozzle
20 gram meal
6mm ventury
6 cm diepe core vanafde onderkant pijl.
geen bovenste stop. De shell zat goed gemonteerd.
Alleen de timing van de shell zelf was verkeerd, eigenlijk maak ik altijd de timing in de pijl zelf, maar deze shell was eigenlijk bedoelt voor een mortier :lol: . Maar ik dacht, ik maak wel een pijltje, kijken hoe het uitpakt.

Link to comment

Mag ik vragen wat voor meal je gebruikt? Je hebt namelijk dezelfde specificaties als die
ik altijd gebruik de laatse tijd, 6mm venturi alleen 30mm core heb ik. Wil denk ook naar 5,5mm venturi gaan
en gebruik snelle wilgen meal. Had altijd 5mm venturi voorheen maar kreeg dan regelmatig cato's dus was niet handig.

Filmpje stottert idd nogal erg :lol: maar zover ik het kan zien zag je pijl er wel goed uit!

Link to comment

Ik gebruik wilgenmeal, gewoon de 75 15 10.
En ik denk dat ik die motor van jou is ga proberen berke, is kijken of die goed werkt. Ik moet namelijk nog een goede motor voor oud en nieuw hebben, ik dacht dat ik er 1 had, maar die was nogal CATO gevoelig.
En het ligt niet aan de frames per seconden, want dit is dezelfde camera waarmee ik al mijn vuurwerk film, want hier op de computer doet ie het goed.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...