Jump to content
PyroForum.nl

Drogen van rookbom


Guest

Recommended Posts

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

woon jij in een koelkast-doos ofzo?
het is buiten nu niet echt warm, dus staat (bij normale mensen) de verwarming aan.
Dan is 't toch een kleine moeite om daar ff een paar doeken op te laten drogen?

- kost minder energie
(kost eigenlijk helemaal geen energie omdat je de verwarming toch al aan hebt staan)
- je buren vinden 't ook beter
- je kan meer doeken tegelijk laten drogen
(vooral als je het hele huis vol hangt met die doeken :P )
;)

Link to comment
dit brengt me op een idee:

1.ergens een oude magnetron vandaan halen
2.verleng snoer (je zie hem al komen)
3.HEEL HEEL HEEL VEEL natte doeken in de magnetron en aansluiten bij de buren maar!!!


Ik kan me erin vergissen, maar volgens mij heb ik hier op het forum een keer gelezen dat, als je die doeken in de magnetron doet, ze binnen een paar seconde gaan roken?
Link to comment

Ik droog mijn papier altijd boven de verwarming of bij de kachel (ik doe altijd kranten eronder).
Maar ik kwam er achter dat al het overige kas dat in de kranten trekt natuurlijk ook kon afsteken :P .
Het licht er maar aan hoeveel kranten nat waren geweest. Maar dan heb je eigenlijk gewoon een extra rookbom.

Link to comment
  • 2 weeks later...

als ik ze op de verwarming leg en probeer ze eraf te halen
blijven ze vast kleven
ik ga nu dus over op dit
kachel staat savonds altijd aan
als je die aanraakt verbrande je je vingers
leg er krant op en daarop dus de keukenroldoeken
ik snap niet hoor toxicsnake
ik meen dat je 24 keukenROLLEN in zon rookbom hebt gedaan
man waren dat 24 van die dubbel-gevouwevelletjes of echt 24 keukenrollen?

en btw was dat ook die rookbom die je int filmpje afstak?

Link to comment
als ik ze op de verwarming leg en probeer ze eraf te halen  
blijven ze vast kleven
ik ga nu dus over op dit
kachel staat savonds altijd aan
als je die aanraakt verbrande je je vingers
leg er krant op en daarop dus de keukenroldoeken
ik snap niet hoor toxicsnake
ik meen dat je 24 keukenROLLEN in zon rookbom hebt gedaan
man waren dat 24 van die dubbel-gevouwevelletjes of echt 24 keukenrollen?

en btw was dat ook die rookbom die je int filmpje afstak?


Het waren 24 keukenrollen, ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is. Ik zei niet, 24 vellen, of 24 keer een dubbel gevouwd velletje, maar gewoon 24 doodgewone keukenrollen.
Link to comment

ik heb denk ik het antwoord op al julie droogvragen enzo :)
je hebt bij de sligro van dat poets papier die zitten verpakt per 3 rollen en op 1 zo`n rol zit ongeveer net zoveel papier als op 15 keukenrollen ofzo. het kost ongeveer 6 euro voor 3 rollen en het papier is heel erg sterk als het nat is !! en als je het op de verwarming legt in niet al te dikke stukken is het in 1.5 uurtje of 2 uurtjes droog moet je ff voelen
ik maak meestal niet zulke dikke stukken maar heel veel dunne stukken ongeveer een stuk papier van 2 meter lang en dan 3 opvouwen en dan droogt het in een uurtje :) ik gebruik het al best lang en het werkt perfect, hopelijk hebben julie hier wat aan..

Link to comment

Dus, als ik het goed lees, dan drogen jullie de met KAS/suiker doordrenkte doeken gewoon op de radiator. Bevoorbeeld 6 vellen op elkaar plooien, doordrenken met KAS/suiker, drogen op de radiator, en dan oprollen en in een pringlesbus oid steken? Want als de doeken zo hard worden van het drogen, dan zijn ze toch niet goed buigbaar meer? :S
En als je je vellen uit het mengsel halen, is het dan echt doordrenkt? Of wringen jullie het een beetje uit?... Ik weet het, het zijn veel vragen, maar beter als in 1 post dan 10 kleine postjes :) .

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...