Jump to content
PyroForum.nl

Drogen van rookbom


Guest

Recommended Posts

ik heb 2 keer een rookbom gemaakt
de eerste had ik wc papier gebruikt en dit in een pringels bus gestopt maar dit ging niet aan met sterretjes,
de 2e was van kranten en ging ook niet aan met sterretjes,
ik denk dat het komt doordat het te nat is, maar ik heb het in de zon laten drogen en met de feuin(om haar te drogen) erover heen.

hoe moet ik het anders laten drogen om een goed effect te krijgen?

Link to comment
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

heeft iemand mischien een foto verslag en hoeveel water en hoeveel gram van suiker en kas gebruiken julie voor hoeveel papier/doeken?

Link to comment
heeft iemand mischien een foto verslag en hoeveel water en hoeveel gram van suiker en kas gebruiken julie voor hoeveel papier/doeken?


je maakt gewoon een mix op de manier die er beschreven staat met de aangegeven hoeveelheid en dan kan je doeken maken tot je de dikkere drap op de bodem ziet liggen.

tenminste zo doe ik het :wink:
Link to comment

ik gebruik altijd keuken papier, dat is veel goedkoper dan doeken ofzo.

per 2 keuken rollen gebruik ik 400 gram suiker en KAS. dus 160 suiker en 240 KAS. daarbij gebruik ik 500 ML (kokend)water.
natuurlijk moet je de keukenpapier wel een paar keer omvouwen. dus je neemt bijv. 4 ( dats het minimun anders schurt het als het nat is ) vellen en vouw die dubbel totdat het de grote heeft van 1 vel en de dikte van 4. je kan natuurlijk ook meer vellen doen, maar dan duurt het drogen langer.bij het filmpje van de uitleg van KAS-suiker rookbom heb ik er 32 (keukenrollen ) in gestopt. ik deed 24 vellen opelkaar. dan kon het tog de hele nacht drogen, ik had tog de tijd :(

-----
Let wel op je spelling: tog schrijf je met "ch" en niet met een "g"...

Link to comment

gister had ik er een gemaakt met kranten,
hij deed het wel :( , was goed droog, kwam alleen wat weinig rook vanaf.

weinig rook komt denk ik door de kranten die wat minder opnemen, of ik knijp teveel uit.

Link to comment

lmao = laughing my ass off
kewl = geen idee, iets in de zin van een opkomende oprisping denk ik als ik het in zijn context zie :(

Zo ook is er roflmao = variant op lmao : rolling on floor lmao

Zo zijn er nog een hele boel afkortingen in de chat, zoals CYA, CU, IC, BRB, LOL, R U ...., AFK, ....

Link to comment

Een kewl is iemand die grote knallen wil maken zonder veel moeite en op de zenuwen werkt van meer ervarenere members, ze stellen vragen die al 100 maal beantwoord zijn en zijn hard op zoek naar KNO3, zoals je al weet mag je niet naar bronnen vragen maar tuurlijk staan kewls boven de regels en denken dat ze dat wel mogen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Jullie hebben het telkens over keuken papier, en dan bedoelen we zeker die geweldige absorberende doekjes van de reclame. Nu heb ik thuis ook van die Tork rollen, (keukenpapier voor horeca) zijn deze ook geschikt?
Nogal dunne stof namelijk en vraag me af of dit iets uitmaakt.

Link to comment

Jullie stoppen er allemaal suiker in, maar ik maak ze zonder suiker en werken best. Zo maak ik ze altijd.

Ik deed 500ml kokend water in een 500ml erlenmeyer ik voeg door middel van een funnel 250 gram kalkammonsalpeter toe. De volgende keer moet ik een grotere nemen, want tijdens het toevoegen overstroomde hij. Ik heb een paar geroerd zodat alles zo goed als opgelost was. Na een uur ongeveer had er een bruine laag gevormd op de boden. Het water was nog een beetje troebel. Ik het door een koffie filter gegoten. En opgevangen in een bakje. Ik heb er een aantal keuken papieren er door heen gehaald. Enkelvoudig, gevouwen, opgerold etc. Laten drogen op de verwarming. Ze zijn zo goed als droog en een enkeling is keihard. Die heb ik opgerold en is klaar om aan te steken. Na een paar uur zijn ze allemaal keihard. Roken goed.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik heb mijne gewoon van oude katoenen kleren gemaakt, en dit gedroogd met een haardroger (je kunt ze ook bakken in de oven, maar er is kans dat het dan wat eerder afgaat)

Link to comment
  • 1 month later...
Ik heb mijne gewoon van oude katoenen kleren gemaakt, en dit gedroogd met een haardroger (je kunt ze ook bakken in de oven, maar er is kans dat het dan wat eerder afgaat)


De oven op 90graden is dat veilig genoeg?
Of net over de honderd, voorbij het kookpunt van water, is dat nog veilig?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...