Jump to content
PyroForum.nl

Sterren


Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Water, dat is nodig om de dextrine kleverig te laten worden, pak maar es een keer 2 bekertjes, 1 met spiritus en 1 met water en gooi dan in bijde een klein beetje dextrine, dat in het water verandert dan in een soort stroop en dat in de spiritus blijft gewoon geel poeder.

Link to comment

En water is natuurlijk extra belangerijk omdat het de oxidator oplost.
en als het verdampt is, de kno3 uit kristaliseerd in de brandstof.

Waardoor de brandtijden versneld worden.



Lttrz

Link to comment

Door studiewerkzaamheden heeft een bepaald iemand niet veel tijd voor leuke pyrotechnische experimentjes, waardoor hij helaas ook niet veel toe te voegen heeft alhier op het forum. Desondanks heeft hij een tweetal soorten stars weten te testen. De ietswat bibberige filmpjes daarvan staan hier onder.

Het eerste filmpje laat een starmine zien (in feite een voorziene CATO van een workhorse, veroorzaakt door een domme fout, namelijk het te diep boren van de core)

De compositie bestaat uit MP met 10 massa% Al-poeder waarvan de helft grof en de helft fijn (geen idee van de mesh-range) Het ging hier om gerolde stars (sferisch) van 15mm diameter op een 5mm core van geperste stars van dezelfde compositie, met een (eigenlijk overbodige) BP-prime.

pyrotests_002.MOV

Het tweede filmpje laat een test zien van een 25mm diameter cilindrische star bestaande uit een 14mm geperste core (met als samenstelling MP met 2 massa% alufoil snippers) gerold in streamer compositie (met als samenstelling MP plus 25 massa% airfloat houtskool (type BBQ) en 3 massa% groffe (als kristalsuiker) houtkool.

Ben niet tevreden over het streamergedeelte (brandt te snel) , maar het resultaat is ondanks dat niet onaardig vind ikzelf.

pyrotests_003.MOV

Link to comment
Die eerste had ik liever in de lucht zien af gaan..

Ik eigenlijk ook, was benieuwd naar de uitwerking van de stars, en eigenlijk te ongeduldig voor een nieuw werkpaard :)

Bij die eerste stond je precies gevaarlijk dichtbij. ;) Maar toch mooi werk, vooral die tweede.

Ik moet toegeven dat het effect wat groter was dan verwacht, en dat ik achteraf een metertje extra in acht zou hebben genomen, maar aangezien de sterren verticaal eruit zouden schieten viel het mee.

Bedankt voor de complimenten :D
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...