Jump to content
PyroForum.nl

Vuur uit rookbom

jamesbond

Recommended Posts

Posted

Ik zie op de filmpjes van kas/suiker rookbom nergens vuur uit de rookbom spuiten als ze hem aansteken, maar mij mij komt er een 20 cm hoge vlam uit 10 seconde en dan gaat hij pas roken.

Wat doe ik fout?

Posted

Wat je fout doet?

Dat is niet zo moeilijk, je maakt een topic aan voor een vraag die al in een bestaand topic gesteld had kunnen worden. Ik denk dat dat komt doordat je de regels niet hebt gelezen, normaal doe je dat als je je op een forum aanmeld.

Posted

Kan ook gewoon een volledige verbranding zijn dan alleen maar smeulen,
heb ik soms ook nog als ik een keertje een rookbom maak, gewoon meer afdichten zodat hij volledig van de buitenlucht is afgeschermd.

• 2 weeks later...
Posted

ik ben ook maar een amateur maar volgens mij zitten de sterretjes dan te strak en kan het vuur niet opzij dus dan maar omhoog

oplossen losser doen of minder sterretjes

• 3 weeks later...
Posted

Bij mijn kas suiker rookbom kwam ook een klein vlammetje af, maar dit doofde en daarna kwam er gewoon veel, dikke rook.

Ik had inderdaad ook een sterretje als ontsteking gebruikt, en zodra deze "op" was was de vlam ook weg.

Posted

hmm vergeet ook niet de alu folie een beetje open te vouwen om het sterretje heen
en da achterkant niet dichttapen maar dicht drukken
wantde rook moet er immers uitkunnen

• 3 months later...
Posted

Ik heb net een rookbom af met 1 kant helemaal dicht getapet.

Moet ik het tape laten zitten of moet ik het er nu juist af halen?

Posted

knallen zal hij niet.. daar brandt het te langzaam voor.
al tape je hem helemaal dicht, je rook zal altijd een uitweg vinden

ik heb wel eens gehad dat een rookbom opensprong (was elektrisch ontstoken, dus ook geen lont-gat), maar daarna spuwde hij gewoon mooi rook.

dus tape wat je wil, hij zal echt niet uitgaan ofzo als hij te strak dicht zit.

en als je ontsteekt met een sterretje zal die al een mooi gaatje in je aluminiumfolie en tape smelten.

Posted

Inderdaad soulpredator, dat gebeurt bij mij ook, zelfs bij kleinere rookbommetjes. Maar dat is te verhelpen, dat staat oftewel hierboven of in een ander topic al beschreven hoe je het moet doen iirc.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...