Jump to content
PyroForum.nl

Afsteken Vuurwerk Alleen Oudejaarsnacht!


j&j

Recommended Posts

Mochten mensen nu graag iets 'op willen blazen', loop eens lang de lokale oliebollenkraam met oudjaar. Vaak hebben ze daar bergen met olieblikken waar ze toch vanaf moeten. Daarmee krijg je hetzelfde effect als een verkeersbord. Maar dan zonder overlast en grote kosten voor de gemeenschap.
Ik doe het regelmatig, vind het er erg leuk uitzien zo'n uitgescheurd stuk blik.

Link to comment

Dit laatste heb ik ook gezien in netwerk. link

Ik ben tegen, omdat ik het zelf leuk vind om overdag te knallen, en ik het mijn kinderen later ook wil gunnen.
ik zou juist zeggen, maak vuurwerk-kopen het hele jaar legaal. Mijn mening is dat je het zo juist minder aantrekkelijk maakt om het te kopen, omdat het dan toch altijd mag. Maak ook het afsteken heel het jaar door legaal, het zal echt niet zo zijn dat iedereen elke dag vuurwerk gaat afsteken :P

Link to comment

Punt is dat je zoiets niet in één keer kunt legaliseren. Het zou geleidelijk moeten gaan. Als je namelijk vandaag zegt dat iedereen vuurwerk mag afsteken, is morgen de 112 al zwaar overbelast. Natuurlijk neemt dit snel af, maar dan is veel kwaad al geschied.

Je zou bijvoorbeeld eerst afsteken tijdens de verkoopdagen kunnen legaliseren, dan de verkoopdagen opkrikken tot een week voor oud en nieuw, etcetera. Op die manier komt het veel minder impulsief aan, en creëer je geen chaos.

Link to comment

Juist door het voor het in onze ogen "gewone volk" minder aantrekkelijk te maken los je de problemen die ze nu willen verhelpen met een algeheel verbod, op een betere manier op.

Bovendien zal de drang tot het massale vuurwerk afsteken om 00:00 misschien wat afnemen zodat het KNMI geen smog meldingen meer hoeft af te geven. Op die manier gaan die geitenwollensokken figuren ook wat minder piepen.

Edited by Amateur
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...