Jump to content
PyroForum.nl

Candy Propelant


D.L.

Recommended Posts

Ik heb een nieuwe lading zeer goede candy propelant gemaakt van 200 gram kaliumnitraat 60 gram suiker en 40 gram honing. Er zijn wel al veel filmpje te zien over hoe candy propelants worden gemaakt. Maar omdat ik het toch gefilmd heb laat ik het jullie zien.

Raketbrandstof.3gp

Ik heb hier een vuurpijltje van gemaakt; 5 cm 12mmID pvc nozzle en eindstop rond de 7mm hoog de core had een diameter van 3mm en was volledig geboord. Dit resulteerde in een cato dat word dus een minder diepe core boren of de diameter 4mm boren.

Edited by D.L.
Link to comment

@ ener
nee ik maal het niet, ik maak er kleine stukjes van en die ram ikhard vast in de motor.

@phoz
Ik weet niet waar jij het over hebt maar ik damp het water er uit ik gebruik geen waterbad maar gewoon een gaspitje. Of heb jij het erover dat je olie aan je mix toevoegd al lijkt mij dit wel heel erg vreemd.

Link to comment

ja ik weet wel wat een oliebad is maar je ziet toch duidelijk dat het op een campinggasstelletje verwarmt is.
Doordat er water in zit blijft de oplossing toch wel een constante temperatuur. Het is alleen goed opletten als je het laatste beetje water eruit kookt.

Link to comment

@cojonesm
ow sorry jah opzich heb je gelijk

Toch heeft het gebruik van een oliebad een groot nadeel. Je krijgt het noit zo goed vermengd als dat je eerst alle stoffen oplost in water. Als je alleen een oliebad gebruikt smelt je alleen de suiker het kaliumnitraat gaat in dit mengsel als hele kleine kristalletjes zitten.

Als je eerst de stoffen oplost in water word het op moleculair niveau vermengd. En dat levert volgens mij een stuk betere stuwstof op.

Heb je trouwens ook geen problemen dat je suiker begint te karameliseren als je een oliebad gebruikt om te verwarmen?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...