Jump to content
PyroForum.nl

Bp Pijl Met 5gram Report

Recommended Posts

Posted (edited)

Vandaag één van mijn motoren de lucht in geknald.

Motor behuizing is 16mm PVC van een ruime 8cm lang, bevatte een gram of 20 wilgen meal.
Report was een 5g. flash knaller die ik er op getaped had (knallers van het O&N topic).

BP_pijl.5gFlash.wmv

Schat zo dat hij tegen de 150 meter hoog kwam, als je kijkt naar de vertraging tussen de flits en knal.

Edited by timberman
Posted

Pijl ging inderdaad behoorlijk scheef, had hem ook niet uitgebalanceerd was vergeten. En wat de huls betreft het was een huls die ik van het forumlid Richard heb gekocht, 9x14x90mm geloof ik.

Huls bevatte Kmno4 flash.

Posted

Vertraging was BP-Kattegrind 4:1 verhouding, daarvan een laagje van een halve cm en vervolgens nog een halve cm visco die in de knaller ging. En in het vervolg balanceer ik hem uiteraard uit :D .

Posted

Wat bedoelen jullie precies met balanceren als ik vragen mag?
Zolang de core en venturi recht zitten en de stok redelijk lang, dan gaat het bij mij 9 van de 10 keer recht omhoog hoor.

Posted

Nou in mijn geval was het zo dat ik me stok iets te kort had, waardoor hij nogal naar voren helde. En ik versta onder uitbalanceren dat de pijl in balance moet hangen als je je vinger onder de motor houdt, althans dat is mij verteld.

Posted (edited)

Ja ik dacht al dat jullie dat bedoelde.
Ik zelf hou daar geen rekening mee. Ik maak soms raketten waarbij de kop veel zwaarder is dan de lat en toch mooi recht omhoog gaan.
Da lat moet uiteraard wel wat lengte hebben, het fungeert meer als roer volgens mij.
Soms zijn raketten (althans bij mij) gewoon overpowered waardoor ze niet recht gaan.

Edited by ener
Posted
Aan het einde van je stok, kun je een stukje papier ofzo kleven dan gaan ze ook zichbaar rechter...

Als vin bedoel je? Maar dan kan die toch niet meer in een lanceerbuis?

Leuk filmpje! Ook echt die molen op de achtergrond :D .
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...