Jump to content
PyroForum.nl

Polumna


dieselpower

Recommended Posts

Ik gebruik een ander trucje. De strook papier waarmee ik vouw is aan het begin smaller dan aan het einde. Daardoor krijg je elke hoek opnieuw zeer strak dicht, en is er vrijwel geen sprake van lekken. Voor een 15 grams polumna gebruik ik bijvoorbeeld een 2 meter lange strook papier, aan het begin 8 cm breed en aan het eind 11 cm breed.

@hieronder: Ja weet ik, maar zo vaak maak ik ze ook niet. Het is meer zo nu en dan voor de lol om illegaal-vuurwerk-K3wls in de O&N periode een beetje vreemd op te laten kijken, en uiteraard voor het magische uur 24/0.

Edited by miech
Link to comment
Voor een 15 grams polumna gebruik ik bijvoorbeeld een 2 meter lange strook papier, aan het begin 8 cm breed en aan het eind 11 cm breed.


15 gram? Hallo heej, als ik 2 gram in me polumna's doe dan zit ik al boven de gemiddelde nitraat. Met 15 gram kom je boven de supervlinder uit.
Link to comment

Ik wil het zelfs niet weten wat 15 gram Flash doet...
Ik was zeer teleurgesteld in de bermudda's die ik gisteren en vandaag heb gemaakt.. beide met H3 en eentje met BaSO4 Flash, beide totaal geen knal, zo vlogen met een doffe plop weg...
Dus ik neem NaClO3 en Al 70/30, 1.7 gram, een stook Kraft en plak hem volledig toe met plakband, de knal was enorm, het was lang geleden dat ik een knaller had gemaakt dus ik verschoot wel even...
Aangezien dat het in mijn tuin was, tja...

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment

Ik heb vandaag weer een bermuda getest, load was ongeveer 1,5 gram KMnO4/Al/S flash, maar ik krijg de knal nooit zo lekker als hij zou moeten zijn. Normaal werk ik met een stukje karton, waar de flash in zit(4x4x4), waaromheen ik 4 stroken van 30 cm heen doe(stroken a4), die ik steeds net iets breder afsnij. Dan doe ik daar een stuk of 5 lagen tape omheen, van die doorzichtige bruine tape die vaak om wijndozen etc heen zit.
De knal moet ik harder dan een nitraat krijgen, dus ik weet niet wat er precies mis is...

Edited by Underlord
Link to comment

Ik gebruik schilderstape (Voor dingen af te plakken als je gaat schilderen.), en daar na een laagje gewone elektriciteitstape (voor het uitzicht :D ). Ik tape het enkele keren goed in, met een lading van 6 gram Kclo4+German dark. Maakt het volgens mij niet zo veel uit wa voor tape je gebruikt.

Ps Die dingen maken serieus wat herrie hoor.

Edited by danny db
Link to comment
Ik heb vandaag weer een bermuda getest, load was ongeveer 1,5 gram KMnO4/Al/S flash, maar ik krijg de knal nooit zo lekker als hij zou moeten zijn. (...)
De knal moet ik harder dan een nitraat krijgen, dus ik weet niet wat er precies mis is...
Ik denk dat je een betere flash zult moeten gebruiken. Dark aluminium in plaats van gewoon, en KClO4 in plaats van KMnO4. Een 70/30 verhouding zou je een flinke dreun op moeten leveren. Met name voor polumna's is het gebruiken van een snelle flash belangrijk, omdat de huls niet veel mogelijkheid biedt tot langdurige drukopbouw.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...