Jump to content
PyroForum.nl

2 X Een 2" Shell

ener

Recommended Posts

Posted

Vanavond hebben hobbypartner nick :D en ik bijde een 2 inch shell in elkaar gezet.

De eerste was van ener:

• 13 gram pulverone lift
  • vertraging 1/4" spolette met BP-ti vertragingssas
  • break 1 gram whistle
  • Ongeveer 12 Firefly sterren
  • opgevuld met pulverone
  • Gespiked
Resultaat was goed alleen de lift had beter gemoeten (binnenkort hebben we BP dus moet gaan lukken) en de vertraging had in het beste geval ook langer gemoeten.

De tweede van nick:
  • 10 gram pulverone lift
  • vertraging visco gerold in kraftpapier
  • break ? gram flash
  • 5 firefly sterren
  • opgevuld met pulverone
  • Gespiked
Ook bij deze was de lift niet optimaal, had wat hoger gemogen.
Posted (edited)

Die eerste is echt een chique shell :P Die is goed gelukt.
Maar waarom heb je eigenlijk voor spiken gekozen bij een 2 Inch? dan is pasten lijkt mij makkelijker / sneller.

Beetje Offtopic
Wel raar ik heb een tijdje terug Chrysanthenum 8, stars gemaakt en die zijn nu nog steeds kapot te krijgen, na wat moeite. Als ik ze aansteek, zie je in het begin wel goed het effect, en dan word het in eens een rood gloeiende star die langzaam weg gloeit :D Zijn ze dan nog niet goed genoeg gedroogt of is het wat anders?

Edited by Pyrofanatic
Posted (edited)

Twee mooie filmpjes...Je ziet wel duidelijk verschil tussen beide in hoe breed ze gaan, de eerste heeft meer wistlle maar gaat lang niet zo breed als de twee, zal er wel aan liggen hoe ze gespiked zijn zeker. Ener, jij draai echt overal Ti doorheen eh...

@pyrofanatic: dat is moeilijk te zeggen, ik zou zeggen dat ze niet droog genoeg zijn, welke binder heb je gebruikt? Probeer anders een met NC-lac, werkte bij mij altijd goed. Dat ze rood weggloeien, betekend volgens mij dat ze van binnen nog te nat zijn...hopelijk ben je hier iets mee.

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Posted
Die eerste is echt een chique shell :P Die is goed gelukt.
Maar waarom heb je eigenlijk voor spiken gekozen bij een 2 Inch? dan is pasten lijkt mij makkelijker / sneller.

Beetje Offtopic
Wel raar ik heb een tijdje terug Chrysanthenum 8, stars gemaakt en die zijn nu nog steeds kapot te krijgen, na wat moeite. Als ik ze aansteek, zie je in het begin wel goed het effect, en dan word het in eens een rood gloeiende star die langzaam weg gloeit :D Zijn ze dan nog niet goed genoeg gedroogt of is het wat anders?

1e vraag, pasten moet ook weer drogen toch? We hadden ook nog wat ruimte over tussen shell en mortier dus achja...

2e vraag, ze zijn waarschijnlijk niet goed droog, ik heb het zelfde probleem, alleen liggen mijn sterren(met de hand gerold) v.a. zondag te drogen. Ik heb nu een starplate, daarbij heb je veel minder water nodig en de sterren (10mm) zijn in 1 dag droog.

Ener, jij draai echt overal Ti doorheen eh...

Mooi heh :P

De 2e shell bevatte flash en daarin zat zeker meer grammen in dan de hoeveelheid whistle in mijn shell. Vandaar ook het verschil.
Posted

Tja daar heb je wel gelijk in, maar daar had ik even niet aan gedacht. Ik gebruik namelijk van dat gom tape. Even likken en plakken maar. En dat is binnen een uurtje of 2 wel hard. Maar zoals je al zegt je hebt veel ruimte over, dan is spiken denk ik wel sneller.

• 2 weeks later...
Posted

Vandaag weer aardig wat kunnen testen met 2" shells.
Eigenlijk 1,75" deze maat kwam ons beter uit omdat we er achter zijn gekomen dat onze mortier te kort was.
We gebruiken nu een pvc buis als mortier, deze is wat langer en de shells komen hoger.
De langere mortieren werken beter omdat de lift meer tijd heeft om druk op te bouwen.

De eerste test was heel grappig, we werken met z'n 2en dus ieders zijn eigen shell.
Dan hebben we 2x iets af te steken.
Ik ging een shell maken zonder liftcup en hobbypartner nick ging er 1 maken met liftcup.
Ik heb de liftcharge onderin de mortier gedaan (ca 7 gram BP). Visco door de zijkant.
We hadden 2 mortieren mee, want hobbypartner nick wou een langere mortier gebruiken.
Zijn shell zou hij als eerste afsteken.
Hij naam een mortier liet zijn shell erin zakken, en de lift ging af.
Wat zagen we tot onze stomme verbazing... inderdaad 2 staarten de lucht in gaan. En jawel ook 2 breaks.
En we snapten er echt geen hol van :D
Totdat we mijn shell gingen afsteken... heee waar is mijn mortier?
Daar kwam de aap uit de mauw, zijn shell lag bovenop die van mij :P

De break van de bovenste shell was niet zo mooi als de onderste helaas, maar we zitten ook nog in de test fase.
Desalniettemin is het een fraai filmpje geworden.

Posted (edited)

Prachtig die 2 shell's in 1 buis :D

Hoe lang is die mortier en hoe zwaar waren die shell's?

Edited by Piet
Posted

Ja maar ik bedoel vind jij niet dat jouw titanium meer geel dan zilver is, wel vind ik dat je gelijk kan hebben over dat ontvetten want ik dacht al dat het een beetje vettig was (komt door manier van slijpen ofzo?).

Posted

ja slijpen zagen etc, zal wel gekoeld worden met een vettig middel.
Misschien komt de gelige vlam ook wel, omdat het een titaniumlegering is, maar dat durf ik niet te zeggen.

• Create New...