Jump to content
PyroForum.nl

Mealpowder Tests


Tyneman

Recommended Posts

Maar eens een filmpje gemaakt van mijn laatste batch meal. Totaal was 150g, zo'n 20 uur gemilled.
50g vermaakt tot Pulverone, door eerst 5% dextrine in te screenen daarna bevochtigen met wat 25% alcohol. Dit geheel werd door een zeef gedrukt en gedroogd bij 60 graden.
Verder van 50g wat stars geperst, tevens met 5% dextrine. Stars zijn tussen de 1,5 en 2 gram, geperst met injectiespuit en handdruk. Ook deze gedroogd bij 60 graden.

Enjoy.
MPtests.wmv

Link to comment

Ik vond het nog wel even intressant om het verschil in MP en geperste MP te testen.
Ik heb geperst met een rockettool in pvc buis, en daarna eruit gehaald en een kleinbeetje in stukjes verpulverd.

De MP is erg luchtig en er is dus ook een groot verschil te zien in de dichtheid.
De eerste test is MP en de 2e de geperste variant. Beide batches zo'n 1,5g

Edited by ener
Link to comment

Mooie test Ener, dat verschil wou ik graag weten. Het lijkt niet veel sneller, maar in de tweede test zie ik een fellere flits en meer rook.

Ik heb gisteren voor het eerst pulverone gemaakt en heb met een stel zeven vanavond verschillende testen gedaan.

Let op! ik heb met een vergrootglas en een schuifmaat de mazen gemeten, dus kan behoorlijk afwijken.

Mealpowder, BBQ kool en ongeveer 3% dextrine 5 uur gemilled. 25/75 alcohol/water.

> 3mm, valt tegen
> 1.5mm valt tegen
> 1.28mm redelijk
> 0.82mm zeer snel
> restant wat door 0.82 zeef valt, redelijk.

ik was toch enigzinds verrast door dit resultaat.

Volgende batch wil ik minder dan 1% dextrine proberen.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...