Jump to content
PyroForum.nl

Internet Explorer Versus Firefox


Duvel

Recommended Posts

Hallo iedereen, ik ben laatst overgestapt op FireFox i.p.v. Internet Explorer en nu wil ik eigenlijk bijna zoveel mogelijk toepassingen hierop laten werken (bijvoorbeeld hyperlinks in documenten naar FF ipv IE).
Is dit ook nog wel mogelijk, ondanks dat IE een groot onderdeel is van Windows (dus niet verwijderbaar) ?

Edited by Duvel
Link to comment

Ja irritant trucje van microsoft, als je in MSN een link opent dan pakt hij vanzelf IE. Je krijgt dan dus een dikke error als je die verwijdert. Ook spellen van microsoft doen dit.

Firefox gebruik ik ook. Alleen hinderlijk dat het een beetje anders met CSS omgaat dan IE. Ik kan sommige dingen niet in beide werkend krijgen.
Reden voor FF: Tabbladen zijn heilig, en IE7 kon ik niet krijgen ivm illegale windows.

Link to comment
Ja irritant trucje van microsoft, als je in MSN een link opent dan pakt hij vanzelf IE. Je krijgt dan dus een dikke error als je die verwijdert. Ook spellen van microsoft doen dit.


Hallo, heb je nu eindelijk door wat voor kutbedrijf dat is. Ik met me mac moet ongeveer aan microsoft word, krijg je allemaal ander gezeik er bij, en niet netjes automatisch als EEN Pictogram in de map programma's maar nee hoor, microsoft moet z'n eigen map aan maken, en ook in de documenten map "Microsoftie hoerendocumenten"...

Stelletje ....
Link to comment
Ja irritant trucje van microsoft, als je in MSN een link opent dan pakt hij vanzelf IE. Je krijgt dan dus een dikke error als je die verwijdert. Ook spellen van microsoft doen dit.


Heb ik ook last van.. Firefox als standaardbrowser maar als je in een Microsoft programma op een link klikt krijg je meteen IE :rolleyes:

Zijn hier meer mensen met firefox die Foxytunes hebben? (Firefox plugin waarmee je je muziek in mediaplayer via een klein balkje onderin je scherm kan besturen.)
Link to comment
Firefox gebruik ik ook. Alleen hinderlijk dat het een beetje anders met CSS omgaat dan IE
Firefox is gebouwd conform de regels van W3C. IE probeert met geweld zijn eigen interpretatie van die regels door te drukken, en daardoor zien sommige webpagina's er anders uit in Firefox.

@morpheus: Firefox bèta had al tabbladen, en dat was duidelijk veel eerder dan IE. Ik moet wel toegeven dat Opera volgens mij nog eerder was, maar wie gebruikt dat nou? :rolleyes:

@Hieronder: en anders heb je altijd nog Portable Apps Edited by miech
Link to comment
Firefox is gebouwd conform de regels van W3C. IE probeert met geweld zijn eigen interpretatie van die regels door te drukken, en daardoor zien sommige webpagina's er anders uit in Firefox.



Ik wilde net al gaan reageren, maar ik zag dat jij het al opmerkte. IE is de grote rotzak die zo nodig van alle standards af moet wijken, en denk maar niet dat dat zich tot css beperkt. Ik programeer webapplicaties waarbij enorme hoeveelheden javascript gebruikt worden om te zorgen dat het in de browser toch als "echte" applicatie ervaren wordt. En het aller, aller, aller vermoeiendste werk is zorgen dat het IE compatible is, en dat kost behoorlijk wat tijd, en tijd = geld.
@Portable Apps: Dat gebruik ik ook voor school, altijd handig om opgeslagen wachtwoorden, tabbladen en addons altijd bij me te hebben.

Nog een goeie site:
http://www.killbillsbrowser.com Edited by RSDZ
Link to comment
Zijn hier meer mensen met firefox die Foxytunes hebben? (Firefox plugin waarmee je je muziek in mediaplayer via een klein balkje onderin je scherm kan besturen.)


Ja heb ik ook maar het werkt bij mij nogal langzaam, reageert heel laat dus gebruik het meestal niet.

Firefox vind ik sowieso een betere browser, ik heb op 2 verschillende pc's gehad dat IE7 veel te langzaam is, ik FF erop gezet en gelijk een verbetering.

De tabbladen en bladwijzerwerkbalk zijn ook heel handig en je kan er leuke mods en skins voor krijgen.

Greetz, R2D
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...