Jump to content
PyroForum.nl

C Klasse Modelraket


Recommended Posts

Mensen,

Ik heb laatst een modelraket besteld. Hij is 60 cm lang, 40 mm diameter en geschikt voor de '"C'' motoren. Ik heb de C 6-3.

Hier wat foto's.

Dit is zo'n beetje m'n nieuwe hobby, aangezien mijn ouders pyrotechniek op ruime schaal hebben verboden. Wel ga ik over een tijdje flinke meal powder motoren maken denk ik, om zelf een flinke modelraket te kunnen maken.

Morgen zal ik het filmpje online zetten, die moet ik nog even bewerken.

Groetjes, Yellowcard

Rechtermuisknop -> opslaan als
http://pyroforum.nl/index.php?act=Attach&type=post&id=1967

Link to comment

Altijd leuk zulke raketjes, dat lijkt me ook wel wat als ik ooit gedwongen moet stoppen (steeds minder kans op :P ). Hoe hoog ging hij ongeveer?
Waarschijnlijk was hij met een C6-6 motor trouwens ergens in een ander weiland geland zo te zien. Die motoren branden ongeveer 2x zo lang.

Ik denk dat die meal raketten ook wel een interessant project wordt. Vooral het verschil in prestatie bij verschillende verhoudingen red/ox lijkt me interessant. Eventueel zou je nog aluminiumpoeder kunnen toevoegen om de brandtemperatuur op te krikken en daar mee de prestatie.

Link to comment

Ik denk dat het meal raketten project erg intressant en leuk word inderdaad. Ik ga zeker verschillende tests doen met de motoren, en wat je zegt, met Aluminium erdoorheen.

En C 6-3 motor heeft 3 seconden delay en een C 6-6 motor heeft 6 seconden delay. Brandtijd is bij beide +- 1.5 seconden.
Verder denk ik dat hij zo'n 200 meter ging.

Filmpje:

Groetjes, Yellowcard

Raket_edited.wmv

Link to comment
Ik neem aan dat je kno3/suiker hebt gebruikt voor de pijl of niet?

Dat neem je dan verkeerd aan, want als je dit topic goed had gelezen, zou je weten dat hij een C 6-3 motor heeft gebruikt van Weco denk ik aan de foto te zien. Ziet er goed uit. Vallen dit soort raketjes ook onder HPR, of moet je dan zo'n ontzettend groot ding hebben?

Wat weegt die raket van je eigenlijk? Ik vind het namelijk erg knap dat zo'n klein motortje dat hele ding zo hoog de lucht in krijgt!
Link to comment

Ik ga er zeker een parachute in zetten, want veel knallen van 150 meter hoogte op de grond gaat hij niet overleven denk ik.
Deze raketten zijn erg licht, ongeveer 100 gram met alles er op en er aan.
Overgens valt dit niet onder HPR, ik heb ergens een site met de regels ik zal deze eens opzoeken.
Overgens is zo'n ding als dit 100% legaal, zolang je ze op een grote open vlakte afsteekt.

Link to comment
  • 11 months later...
Dit soort dingen kan je beter vragen via Pm want dit is een onnodige
Topic bumb.


Oke, sorry :P, had ik even niet bij nagedacht.

EDIT: Hoe kan je eigenlijk je parachute of ander recovery system uitstoten met een zelfgemaakte kno3/suiker motor?

bye Edited by jouri_pyro
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...