Jump to content
PyroForum.nl

Gamekeeper in C2W


Ignes

Recommended Posts

Ik zat vamiddag het Chemisch Weekblad (C2W) van 26 augustus te lezen. Er stond op pagina 34-35 een artikel in genaamd Thuis Spelen met Chemie. Het artikel beschrijft een aantal huis-tuin-en-keukenexperimenten zoals zeep maken en DNA isoleren van een ui. Ook staat in het artikel een beschrijving voor het maken van een KAS-suiker rookbom, alsmede een boterzuur-stinkbom. Als bron werd bij beide stukjes http://members.pyroforum.nl/gamekeeper gegeven :lol: Vond het wel grappig om even te melden dat Gamekeeper's site als bron gebruikt wordt in een serieus blad.

Link to comment
Kas en en boterzuur bommen vind ik nou niet iets serieus voor een chemisch (vak)blad.

Het is niet voor niets een studenten special B) je moet toch wát om tegenwoordig nog mensen naar scheikundegerelateerde studies te trekken, niet representatief, maar het schijnt wel te werken... :lol:

Hierbij de de ingescande pagina's met het betreffende artikel:

Link to comment
  • 2 months later...

Er staat bij het stukje over de KAS/suiker rookbom dat de oplossing van KAS/suiker ontvlambaar is als het nat is. :? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

Verder is het wel leuk om een keer met je broertje uit te voeren ofzo, maar ik houd me liever met de wat ingewikkeldere dingen bezig.

Link to comment

Ik weet niet waar jij dat ziet staan, ik zie in ieder geval alleen maar dat het ontvlambaar is. Daar staat niet bij dat het nat is!

En is dit niet een klein beetje een topic bump?

Groeten, The Freak


Edit: @ RSDZ hieronder: Ja dat kon ik vinden, maar daar staat dus niet bij dat het dan nat is!

Heb jij wel eens een droge oplossing gezien dan?? ;) T.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...