Jump to content
PyroForum.nl

Wat zit erin, en haalt 'ie daarmee 'De Next-gen' nog?!


huugje

  

40 members have voted

  1. 1. Haalt jou computer DE next-gen?

    • Makkelijk!
      11
    • Net aan...
      7
    • Ik denk het...
      2
    • Nee, Ik denk het niet...
      3
    • Nee, Absoluut niet zelfs!
      5
    • Waar heeft die kerel het toch over, 'Next-gen' WTF !?
      6
    • Het zal mij allemaal m'n reet roesten!
      6
    • Ik heb thuis geneens een computer, Ik zit nu namelijk in de bieb!
      0


Recommended Posts

Nu het we er zo over hadden (op het SoF II topic :D ) leek het me een wel een leuk onderwerp om over te lullen :P, vandaar dit topic.

Haalt jou computer DE next-gen waar iedereen het over heeft, zo ja waarmee denk je dat te gaan doen?

Zo niet, ga/kan je hier nog wat aan veranderen > denk je hierbij dan aan upgraden, of flikker je de oude gewoon bij het grofvuil en koop je een hele nieuwe ? :P

Of heb je gewoon zoiets van: 'Het maakt mij allemaal niet (meer) uit, het kost me teveel !'

Discuseer hier over DE Next-gen > Juist blij mee zijn of juist een tegenstelling? :)

Link to comment
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu het we er zo over hadden (op het SoF II topic :huh: ) leek het me een wel een leuk onderwerp om over te lullen :P, vandaar dit topic.
Haalt jou computer DE next-gen waar iedereen het over heeft, zo ja waarmee denk je dat te gaan doen?
Zo niet, ga/kan je hier nog wat aan veranderen > denk je hierbij dan aan upgraden, of flikker je de oude gewoon bij het grofvuil en koop je een hele nieuwe ? :P
Of heb je gewoon zoiets van: 'Het maakt mij allemaal niet (meer) uit, het kost me teveel !'
Discuseer hier over DE Next-gen > Juist blij mee zijn of juist een tegenstelling? :)



Ik game nooit op de PC. Ik haat de muis, geef mij maar een chille controller, en ik ben blij. Ik ga maar lekker voor de PS3. Hij is toch beter dan de meeste computers :D .
Link to comment
Ik ga maar lekker voor de PS3. Hij is toch beter dan de meeste computers .


Weet jij wat er allemaal in de PS3 zit? ik kan het nergens vinden :P.

Consoles gamen wel lekkerder met FPS games, maar het lijkt mij nog altijd lekkerder om een RTS game met de muis te spelen dan met een controllere :)
Link to comment
Guest wolkje

Doe mij maar een strakke muis met goeie performance en een heerlijk laptop keyboard met een SMOOD geluid.

In de PS3 zit gewoon hetzelfde als in de supercomputer, zeer straffe hardeware.
En als je de next gen wilt halen kan je mss ook overklokken.

Link to comment
En als je de next gen wilt halen kan je mss ook overklokken


Niet alles is afhankelijk van je kloksnelheid hè, en ik denk ook dat er wel een strak videokaartje in zit. :lol:
Maar... overklokken?! Ik denk niet dat de Ps3 ZO een goede (lees: snelle) processor heeft! B)
Link to comment

Ik heb een (Ietswat aangepaste B) ) Medion MD8008 >

- Intel Pentium D 3,0 Ghz
- 1TB HDD (500Gb on board + 500Gb netwerk HDD)
- GeForce 7900 GTX 512MB
- 19" Medion screen (4 MS)
- 2 Gb werkgeheugen

Ook nog nooit problemen mee gehad, mocht ik ooit problemen krijgen dan ga ik een nieuwe GeForce 8 serie kopen (Direct X 10 :D) en dan ben ik helemaal klaar voor de next-gen! :lol:

Link to comment

Nounou soulpredator, hoeveel heeft je dat gekost? in de richting van de 2300 gok ik toch zo met een 4600 en 2 videokaarten. Waarom heb je eigenlijk 2 verschillende videokaarten? De ene is 7900GT en andere 7900GTX. Je kunt ze niet in SLI zetten want dat kan alleen als ze identiek zijn, of zitten die in 2 verschillende pc's?

Link to comment
Weet jij wat er allemaal in de PS3 zit? ik kan het nergens vinden :D.

Consoles gamen wel lekkerder met FPS games, maar het lijkt mij nog altijd lekkerder om een RTS game met de muis te spelen dan met een controllere :lol:

Even wat van een site gekopieerd.

CPU: Cell Processor

* PowerPC-base Core @3.2GHz
* 1 VMX vector unit per core
* 512KB L2 cache
* 7 x SPE @3.2GHz
* 7 x 128b 128 SIMD GPRs
* 7 x 256KB SRAM for SPE
* * 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance : 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

* 1.8 TFLOPS floating point performance
* Full HD (up to 1080p) x 2 channels
* Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

* Dolby 5.1ch
* DTS
* LPCM
* etc. (Cell-base processing)

Memory:

* 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth :

* Main RAM 25.6GB/s
* VRAM 22.4GB/s
* RSX20GB/s (write) + 15GB/s (read)
* SB2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance :

* 2 TFLOPS

I/O:

* USB - Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Communication :

o Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
o Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

o Bluetooth (up to 7)
o USB2.0 (wired)
o Network (over IP)

AV Output :

o Screen size 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
o AV MULTI OUT x 1
o DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc media CD:

o PlayStation®2
o CD-ROM
o CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
o SACD Hybrid (CD layer), SACD HD DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

Disc media DVD:

o PlayStation2 DVD-ROM
o PLAYSTATION3 DVD-ROM
o DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Disc media Blu-ray :

o PLAYSTATION3 BD-ROM
o BD-Video - BD-ROM, BD-R, BD-RE


En de PS3 hoeft, zoals elk console, geen windows of zoiets te draaien. Dat scheelt ook wel.
Maar een RTS, tja, geloof ik graag, ik speel ze alleen niet. B)
Link to comment

Het is een mooi ding, veel functies en waarschijnlijk ook vantastisch beeld. Maar een vriend van me is totaal voor PS3 en denk nu dat ie vele malen beter wordt dan de pc's in de tijd dat PS3 uitkomt. Dat is nogal overdreven. Ik denk dat de PS3 op het moment dat ie uitkomt net zo goed is als een hele dikke pc. Ik koop er alleen geen omdat je hem niet kunt upgraden, niet in het besturingssysteem kunt komen, en ik niet goed kan aimen met een controller.

Link to comment
Het is een mooi ding, veel functies en waarschijnlijk ook vantastisch beeld. Maar een vriend van me is totaal voor PS3 en denk nu dat ie vele malen beter wordt dan de pc's in de tijd dat PS3 uitkomt. Dat is nogal overdreven. Ik denk dat de PS3 op het moment dat ie uitkomt net zo goed is als een hele dikke pc. Ik koop er alleen geen omdat je hem niet kunt upgraden, niet in het besturingssysteem kunt komen, en ik niet goed kan aimen met een controller.


Kleine verbetering, de PS3, zal te upgraden zijn. En zodra hij uitkomt, zal hij waarschijnlijk ongeveer zo goed zijn als een hele dikke game computer. Maar de console games zullen denk altijd iets minder mooi zijn dan de PC games. Want onwikkelaars hebben al jaren games kunnen ontwikkelen op de PC, jarenlang ervaring. En met elk nieuw console kotm een nieuw soort programeren, hoe makkelijk dat ook zou gaan, ze moeten eraan wennen. Dus zullen ze er in het begin niet alles uit kunnen halen, maar na een tijdje wel.

Ohja, ik ben er net achter gekomen dat die specs van de PS3 niet helemaal kloppen, dit waren de oude specs, zo zal hij niet * Full HD (up to 1080p) x 2 channels zijn, maar maar 1. Voor de rest kunnen er ook nog dingen fout zijn, maar dat zijn dingen die ik niet uit mijn hoofd weet.
Link to comment

Hij is iig wel een lief consoletje :lol:.

Alleen vindt ik de prijs een beetje tegenvallen, 600 € (!) > ja het is 600 want die uitgeklede versie hoef ik niet :D

X360 is ook wel chill hoor, maar van de Ps3 verwacht ik toch wat meer omdat ie (netzoals de XboX met de Ps2) later komt dan de X360!

Time will tell B)

Link to comment

Nou Soulpredator, das wel een hele mooie prijs voor die pc. Werk je soms bij een computerwinkel of hoe moet ik dat zien, want zo'n prijs krijg je bijna nergens. Inkoopprijs ook niet zomaar. Aangezien ik mn pc een jaar oud is en ik nu met de next-gen videokaarten, en later de processors, over een tijdje misschien een nieuwe nodig heb, zou een adres als die van jou erg handig van pas komen B) . Anders bestaat PM ook nog altijd :lol: . De prijs die ik betaal is die van www.computer-cash-carry.de

Link to comment

Ik ben nu aan het sparen voor een xbox360 premium (ik vind die extra 100 euro het wel waard). Is een stuk goedkoper dan m'n computer helemaal upgraden.. En ik game trouwens niet op de computer, dan schiet ik als een dronken maloot :lol: . Maar met een controller game ik als de beste.

Link to comment

Next gen?
Lukt me niet hoor :lol:

MSI KT6V Mainboard.
AMD XP 1600+ CPU
512 G-Skill RAM PC3200
NVidia Geforce FX 5200 128mb
Gebruik op het moment nog onboard sound, maar heb nog wat SB's liggen..
Gewone IDE hdd 40GB
350w voeding
op- en aantjes als cd brander ed..

Maar een prima desktop pc.
En games als Gothic II of Thief Deadly Shadows kan hij mooi draaien hoor.

Ik moet er btw bijvertellen dat ik bjina alles gratis bij elkaar geronselt heb, Mobo en Proc heb ik met verjaardag gekregen (50.- totaal? B))
En Videokaart heb ik zelf gekocht voor 20.-
Er zat een slechte fan op, daarom was hij cheap.
Ik had zelf nog een fannetje liggen met die diameter, dus heb ik die erin gezet.

Link to comment
Ach, fijn een hardeschijf van 20 GB waar je nog maar 12 GB kan gebruiken, omdat 8 GB al in gebruik is. dry.gif
Bij de core heb je helemaal geen geheugen! als je spellen wilt opslaan moet je de harde schijf kopen, of memory units kopen! Dus daarom koop ik de Premium.
Link to comment
Ja daarom, en alsnog aan die 12 Gb heb je meeeer dan genoeg :lol:.


Geloof me, dat heb je echt niet, een paar demo's en hij zit al vol. En voor online spelen moet je betalen, en als de 360 alles zou geven wat de PS3 ook heeft, kom je een stuk duurder uit ( met de 360 )http://www.youtube.com/watch?v=dV4JUlsPRA8.
Link to comment

Ik heb er zelf 1 met het totale pakket (dus ook online kunnen spelen!) kom je nog altijd onder de 600€ wat de Ps3 wordt bij launch ! (En de 360 had ik op de dag van de launch! B) )

En een paar demotjes komop zeg, ik heb 6 demo's en een heleboel van die arcade spelletjes erop staan en ik heb nog genoeg ruimte over hoor, muziek luisteren hebben we nogaltijd een computer/radio voor. :lol:.

Link to comment
Ik heb er zelf 1 met het totale pakket (dus ook online kunnen spelen!) kom je nog altijd onder de 600€ wat de Ps3 wordt bij launch ! (En de 360 had ik op de dag van de launch! :D )

En een paar demotjes komop zeg, ik heb 6 demo's en een heleboel van die arcade spelletjes erop staan en ik heb nog genoeg ruimte over hoor, muziek luisteren hebben we nogaltijd een computer/radio voor. :lol:.


Over dat online, het gaat bij dat filmpje om 5 jaar online spelen. Een jaar Live Gold kost €50,-. Maar ach, het gaat erom wat je leuk vind, voor mij zitten de boeiende spellen op de PlayStation. Het enige leuke spel op de Xbox vind ik Halo. Voor mij dus niet genoeg redenen om de 360 te kopen, en de PS3 speelt alle PS2 en PS1 spellen. B)
Link to comment

Ik vind ook dat op Ps bettere(en meer) spellen zijn.
En ik ben altijd gewend geweest om met ps controller te spelen,
Ik kan gewoon echt niet spelen met de Xbox.

Lttrz

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...