Jump to content
PyroForum.nl

Cores


Weirdo

Recommended Posts

Het is weer is zover, ik wilde 500 gram groene starcores rollen, ik begin met mosterdzaad. Toen ik klaar was met rollen heb ik alles te drogen gelegd. Vandaag ben ik ff gaan kijken naar mijn stars, en wat denk je. Allemaal gescheurd, sommige zijn zelf helemaal in 2een gescheurd.

Ik word daar echt een beetje gek van. Heeft iemand nog een goed alternatief voor starcores?

Link to comment

Ik weet niet waar ik het gelezen heb, ik geloof op APC.
Maar daar is iemand een keer met R. Lancaster meegeweest (dacht ik), en daar gooiden ze de compo in een starroller.
Vervolgens een beetje bevochtigen, en dan gaan er vanzelf bolletjes vormen.
Deze kan je eruit screenen als ze groot genoeg zijn en te drogen leggen.
Vervolgens : rinse and repeat.

Zal eens kijken of ik het desbetreffende stuk kan terugvinden.
Edit : De cores
Even topic lezen, staat ergens in de eerste 6 posts.

Edited by Kauyon
Link to comment

Voor mijn cores gebruik ik loden balletjes waar ik heel goedkoop aan geraak: zo'n €5 voor 3000 cores. Dit koop ik bij iemand die waterwerken en dergelijke doet, het is het gewicht die aan een vlotter hangt om die te regelen in hoogte.
Dit ziet er zo uit. Een merknaam kon ik op het potje niet vinden...

Link to comment

Ik heb ook peperkorrels gebruikt,vond het ook geen succes.
Sinds kort gebruik ik de inhoud van die zakjes cilica-gel (gaat ook welredelijk)
Uhm verder zou je kunnen rollen met plastic granulaat. (waar ze mee spuitgieten,lijkt op silica-gel korrels.)

Het begin is vaak het moeilijkst,maar als je eenmaal een laagje erop weet te krijgen spreekt de rest voor zich. :D

Ben ook geen fan van loodkogels en of straalgrit.
Vind het gevaar te groot voor als er iets mis zou gaan. :D

Link to comment

Gewoon geen zaadjes gebruiken, dat is echt rommel als je je cores afzonderlijk droogt. Je moet iets inerts pakken, zoals al gezegd lood oid (daar ben ik zelf geen fan van) of wat ik ook gebruik discodip.. Eerste keer zul je moeten wennen omdat die cores 1mm zijn, maar de 2de keer ben je er al erg blij mee en 't kost geen drol :D. Een eetlepel is genoeg voor 1000+ cores ofzo.. Even lief lachen naar de ijsco-vrouw en je krijgt ze mss nog wel gratis mee ook, ik wel iig :D.

Link to comment

Coreanderzaadjes kan ik ook aanraden, je hebt er heel veel voor vrij weinig geld. Ik heb nu ook dico dip liggen en daar ga ik het binnenkort ook eens mee proberen.
@high density, worden je cores niet meteen een grote prut als je ze bevochtigd? Anders zou ik ook gewoon mijn pulverone kunnen gebruiken als cores...
Edit: Is er geen cores topic?

Edited by explomaan
Link to comment
worden je cores niet meteen een grote prut als je ze bevochtigd?
Nee, ik rolde er meteen een heleboel, en bevochtigde met zo'n haarspray-flesje, maar als je er teveel tegelijk opspuit wordt je meteen afgestraft met vastgeplakte core's
TT core's:

flashcore's op TT core's:
Edited by High Density
Link to comment

Hoeveel mm zijn die parels? En heb je geen regen van glas nadat je stars zijn opgebrand? Ik heb een keer een verhaal gehoort van zoon gozer die op oud en nieuw een 4 incher wilde afschieten in de straat. alleen zat er een lek in dus burste die al na 2 meter de lucht in te gaan ofzo. Nadat ie was geburst zag die gewoon een paar gaatjes in zijn schutting zitten xD Hij had ook om iets inerts gerold. Maar geen idee wat. Ik heb geen idee of dat verhaaltje waar is, maar het waarschuwt igg wel.

Die plastick granulaat is ook wel een goed idee, ff kijken of ik daar aan kan raken.

Edit:

Nieteens duur, en deze ziet er wel goed uit.
http://www.hbmonique.nl/webwinkel/kunststo...ram-p-7650.html

Edit:
En de vezending van het product is ook maar 1,75.

Edited by Weirdo
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...