Jump to content
PyroForum.nl

Mesh Groottes

Moloch

Recommended Posts

Posted

Ik heb een bron waar ze 500 g aluminiumpoeder verkopen voor 13 pond. Dat is opzich al goedkoop (ivm CMR) maar het is 400 mesh. Veel beter is er denk ik niet te krijgen, of wel?

Posted

flitsjes?
met Magnesium krijg je vonken dacht ik
(en met die mesh grootte van jou aleen een witte vlam :D )
voor een mooie glitterfontein heb je Antimoontrisulfide nodig
alleen kleine whistle-sterren met bp priming eromheen werkt ook wel
(geprobeert!)

Posted

mr. stijntjes, ik had het ook over magnesium :D daar krijg je nameljk wel flitsjes van. Ik heb nog een kleine 10g magnesium poeder liggen, van school "geleend". Maar ik weet niet hoe groot ze zijn.

dus weet iemand hoeveel mesh Magnesium ik nodig heb voor flitsjes?

Posted

Sorry, ik bedoelde ook Magnesium, in de war :wink:

Ik heb met magnesium nog alleen witte vonken gehad, geen flitsjes..

Het komt brandend uit je fontein gespoten en brandt gewoon op terwijl het wegvliegt, ik zou niet weten waar de flits vandaan zou moeten komen..

Posted

Hé, Stijntje..:

alleen kleine whistle-sterren met bp priming eromheen werkt ook wel
(geprobeert!)

Heb jij gewoon een wistle mix met dextrine gemixed, of?
Posted

Ik heb het gewoon nat gemaakt met spiritus, cut stars gemaakt, laten drogen, en die gecoat met mp/dextrine.

hetzelfde idee als crackling stars, je ziet het bp niet branden, en op zekere hoogte ontbrandt het whistle en zie je een flits. (bij crackling dus een crack, hier een flits)

Posted

te weinig licht idd als je het echte werk gewend bent, maar het zag er erg leuk uit, ik wil best nog eens wat maken en filmen, maar dat moet nog effe wachten, heb het druk komende week.

Posted

lol Ik heb het super druk deze week en ik krijg ook mn chemicals binnen...ik kan niet wachten om ze te gebruiken...Oh wacht...ik kan er nix mee. Het zijn metaaloxides en ik heb geen al-poeder dus dat wordt nog even wachten :D

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...