Jump to content
PyroForum.nl

Camera

Heb je een camera ?  

83 members have voted

1. 1.

• Ja, ik kan er alleen filmpjes mee maken.
      6
    • Ja, ik kan er alleen foto's mee maken.
      3
    • Ja, ik kan er en foto's en filmpjes mee maken.
      62
    • Nee, ik heb geen camera.
      12

Recommended Posts

Posted (edited)

Whaha, ik heb ook nog een tijdje aan de XL2S gedacht... :)
Heb toen uiteindelijk toch maar de (wat goedkopere ;)) Panasonic DVX100 gekocht, omdat ik de XL2S toch nog wat té professioneel vond, en omdat ik zo'n LCD-schermpje toch wel handig vind.

DVX100 heeft een Leica-lens, die niet-ingezoomd al bijna een groothoeklens is.
En idd natuurlijk de zoom- en focusring! :(
Helaas valt er voor mij geen pyro meer op te nemen... :P

Edited by morpheus
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Haha jij moet natuurlijk alles weer professioneler Maar maakt grootte altijd uit? €109 euro ligt namelijk nogal boven mij budget Ik kan altijd nóg een betere microfoon kopen. Hoe is de geluidskwaliteit van de "Panasonic NV GS 230" zonder externe microfoon? Weet je misschien van hoeveel tot hoeveel Hz hij opneemt?

EDIT: Nog een vraagje : Kan je die miniDV bandjes leegmaken en dan nog een keer gebruiken?

Ja, die bandjes kan je eindeloos hergebruiken, Maar imo is het beter om die bandjes te gebruiken als data-opslag, er kan namelijk een grote hoeveelheid film op met hoge kwaliteit.
Al je data bv op een harddisk of dvd branden is weggegooide moeite of ruimte.
  • 2 months later...
Posted

Heej,

Ik ben sinds een maand ongeveer weer een beetje op dit forum gaan rondkijken.
Maar ik heb goed nieuws..... Ik ga zaterdag de Panasonic NV-GS230 kopen. Dit veel sneller dan ik had verwacht, omdat ik mijn keyboard voor 150 euro heb kunnen verkopen.

Nu word het alleen nog sparen voor een statief, en voor een externe microfoon.

Ik ben er inmiddels ook uitgekomen wat voor microfoon dit gaat worden
de "Senheiser MKE300" Voor zo'n €160.

http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/03171

Deze microfoon zal ik voor de zomervakantie ongeveer wel hebben.

Mvg,
Keesiej

Posted

Thuis hebben wij een als fotocamera een Canon powershot pro 1 en nog een videocamera van canon waarvan ik het type niet weet (of niet op wil zoeken :blush: ) Zelf gebruik ik voor filmpjes meestal de camera van mijn Samsung SGH-e900 (telefoon) omdat ik die altijd bij me heb.

Flipje

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Topics

• Hey Boem, Goed weer wat van je te lezen. Wat ik nog doe zie je hierboven. Maar het stelt weinig meer voor. Achja, binnenkort mag er helemaal niks meer. We gaan het wel meemaken. Blijf rustig je ding doen, een leuke fontijn zonder strafblad is veel beter dan een dikke shell met.
    • Wat Tyneman zegt: zo klein mogelijk maken met een hamer. Ik zou een hand-moker-tje gebruiken vanwege het gewicht en het relatieve grote slagoppervlak. Daarna door de zeef, z.n. nogmaals 'hameren', weer door de zeef, en dat herhalen zo vaak als nodig, voor je eigen gevoel. Dan drogen, dan in de ballmill. Het zal overbodig zijn te zeggen dat je het spul niet binnenshuis in een oven wil drogen die je ook voor maaltijdbereiding gebruikt, hoewel dat een persoonlijke keuze kan zijn. Ik denk dat (als het probleem niet al is opgelost) wanneer het spul mechanisch tot (zo klein mogelijke) 'deeltjes' is gereduceerd, een dag in de brandende zon, komend voorjaar, uitgespreid in een dunne laag, het nu en dan omscheppend, voldoende is alvorens het de mill in gaat. Het is overigens niet zo dat barium nitraat erg hygroscopisch is (waarmee ik niet zeg dat het niet vochtig kan zijn, wanneer niet goed opgeslagen). De hoofdreden dat het spul 'klontert' is door agglomeratie. Het spul zakt onder zijn eigen gewicht in elkaar. Om een analogie te gebruiken: doe je ogen dicht, ga terug naar je kindertijd en voel het 'zachte zand' van het strand onder je voeten. Graaf je kuil: de dichtheid van het zand wordt 20-30cm dieper al snel groter; uiteindelijk wordt 'zacht zand' (zand)steen. Het feit dat de ball mill 'kleine harde balletjes' produceert kan ook te maken hebben met hoe die geladen is (zowel met de hoeveelheid media, als de hoeveelheid 'spul', als de mill-tijd, als de rotatiesnelheid). Een goed functioneerde ball mill zou geen probleem moeten hebben deze 'kleine harde balletjes' weer tot stof te reduceren.
    • Ehm, ... de beste wensen, alsnog, mede liefhebbers (in deze bizarre tijden)! Lang geleden dat ik hier geweest ben. Ben hier eigenlijk al met al niet lang geweest, destijds; ik kwam te laat, met alle restricties m.b.t. chemicaliën die toen al hun intrede hadden gedaan. Ben (een beetje) met de hobby opgehouden. Het een 'misdadiger' zijn gaf me (uiteindelijk) alleen maar stress, wat niet de bedoeling kan zijn van een hobby. Opgehouden trouwens in die zin dat ik niets meer 'in de lucht' doe, of dingen die geluid maken: geen vuurpijlen met header, geen 2 en 3" ball shells, geen mines meer; 'knallers' om de knallers heb ik nooit gemaakt, hebben/hadden niet mijn interesse. Geen zin meer om als een dief in de nacht naar het natte bos te gaan. Heb 'alles' de deur uit gedaan; alles in die zin de dingen die je niet in bezit mag hebben, ik slaap er beter om. Heb nog wel KNO3 en S bewaard en wat metaal 'poeder' om een paar keer per jaar een fontein en sterretjes te kunnen maken; houtskool komt uit de houtkachel, zolang je die 'in dit land' nog mag gebruiken, maar dat terzijde. Blablabla. Voor wie dit leest, en nog wat 'erover' wil babbelen: wat doe jij nog?
    • Duvel! Goed te zien dat je nog leeft man!
  • Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...