Jump to content
PyroForum.nl

Rocket Tools


Warcore

Recommended Posts

Ik vond dit wel de moeite waard om een nieuwe topic over te maken, ik zal jullie eerst mijn 2 tools laten zien :wink:





Beide zijn zelf gemaakt, ik gebruik deze uitsluitend voor PVC buisjes met een diameter van 16mm, daar zijn ze speciaal voor gemaakt.

Ik heb ze al vele keren gebruikt en het is idiaal, niks meer boren en kloten, gewoon simpel rammen en klaar.

Ik heb er trouwens 2, waarvan ik er maar 1 gebruik de andere is Beschikbaar *kuck*Hint!*kuch* :roll:

Link to comment
Wat heeft gamekeeper er mee te maken als jij rocket tools verkoopt ? alleen als je het via zijn site doet, en mensen zoek via zijn site.  
Dan zou het wel aardig zijn om het even te vragen.
Hoe maak je ze dan ?

check je pm

Ik draai ze zelf, ik doe metaal techniek.
Nu is het zo dat het af en toe mogelijk is om wat voorjezelf te maken, buiten de school uren om.
Maar ik heb hier al regelmatig gebruik van gemaakt dus nog even kijken of ze het nog een keer toestaan.
Link to comment

Wij hebben thuis ook zo'n draaibank (= om metaal of andere dingen rond te slijpen), maar ik werk er niet mee omdat ik niet weet hoe hij werkt, en omdat het niet het veiligste apparaat is dat er bestaat :D.

Maar Warecore, als je wat tools aan mij zou kunnen verkopen (op maat geslepen), dan krijg ik er graag een PM-tje over :wink:.

Link to comment

Ik ben ook best wel geintreseerd maar ik heb eigenlijk totaal nog geen ervaring met raketten dus zou ik eigenlijk niet direkt weten welke maat ik nodig heb.
Best een kleinere om mee te beginnen zeker en een gebruiksaanwijzing zou ook wel handig kunnen zijn :D
Zou je mischien een lijstje kunnen maken met de verschillende maten die je kunt maken met de prijs erbij :wink:
Of als je dit liever via pm regelt is dat voor mij ook goed hoor laat maar iets weten.

Pirate

Link to comment
Ik ben ook best wel geintreseerd maar ik heb eigenlijk totaal nog geen ervaring met raketten dus zou ik eigenlijk niet direkt weten welke maat ik nodig heb.  
Best een kleinere om mee te beginnen zeker en een gebruiksaanwijzing zou ook wel handig kunnen zijn :D  
Zou je mischien een lijstje kunnen maken met de verschillende maten die je kunt maken met de prijs erbij :wink:  
Of als je dit liever via pm regelt is dat voor mij ook goed hoor laat maar iets weten.

Pirate

Alle maten kunne, dat is aan jezelf maar persoonlijk hou ik het bij deze.
Dit is simpel snel en erg goed.
Link to comment

En bij deze zijn de afmetingen voor een plastieke buis(je) maar kun je hier bv ook papieren hulzen mee vullen waarschijnlijk wel maar dan zul je deze op exact dezelfde diameter (buiten en binnen) moeten rollen als de buis zeker?
En de buisjes die jij hierbij gebruikt zijn dat standaard maten of zijn dat er waar je via via aan bent gekomen het is maar stel ik bestel zon ding van jou en dan zou ik hier nergens aan dezelfde buisjes kunnen komen.
En wat is nu eigenlijk je prijs want dat is toch ook nog iets vrij belangerijk?

En hoe gebruik je zon ding nu eigenlijk neem je je buisje welke je in de lange staaf steekt en doe je hier eerst wat betoniet in en stamp je dat al lekker hard aan met het andere stuk en dan telkens wat comp en weer aanstampen en terug betoniet op het einde of ben ik nu volledig uit men nek aan het lullen?

Pirate

Link to comment

Bij ons op school, in het handvaardigheidlokaal, is er een machine waarmee je hout kunt slijpern.
Je kun dan een kleine balk tussen 2 ''spiesen'' doen die in het hout prikken, en als je hem aan zet gaat je blok heel snel ronddraaien.
Ik kan zo denk ik zelf ook een rocket tool maken ( van hout ) alleen de rammer word wel een beetje lastig, want de boren zijn niet zo lang.
Ook de lange metalen staaf ( je nozzle ) word lastig, omdat deze erg dus is en dat is nogal gevoelig met zo'n grote machine.
Is het denk je mogelijk om alleen het houten voetje met die machine te maken, en dan die lange staaf voor de nozzle er op een of andere manier op te monteren ?
En die rammer zie ik wel. Het idee moet nog een beetje worden uitgewerkt, maar het is denk ik goed mogelijk !

Groetjes, yellow :wink:

ps. Ik hoop dat jullie begrijpen wat voor machine ik bedoel, zo niet, verdere uitleg ?

Link to comment
Ik denk het wel, maar aan de andere kant wekt hout een stuk makkelijker dan metaal.
Ik heb maandag weer HV op school, dan kan ik het gelijk even uitproberen.
Heeft iemand nog een idee over hoe ik die nozzle-stok er eventueel op kan bevestigen ?  

Groetjes, yellow  :wink:

Succes hout gaat je niet lukken aangezien dit naar een paar keer rammen flink splijt :D

En bij deze zijn de afmetingen voor een plastieke buis(je) maar kun je hier bv ook papieren hulzen mee vullen waarschijnlijk wel maar dan zul je deze op exact dezelfde diameter (buiten en binnen) moeten rollen als de buis zeker?  
En de buisjes die jij hierbij gebruikt zijn dat standaard maten of zijn dat er waar je via via aan bent gekomen het is maar stel ik bestel zon ding van jou en dan zou ik hier nergens aan dezelfde buisjes kunnen komen.  
En wat is nu eigenlijk je prijs want dat is toch ook nog iets vrij belangerijk?  

En hoe gebruik je zon ding nu eigenlijk neem je je buisje welke je in de lange staaf steekt en doe je hier eerst wat betoniet in en stamp je dat al lekker hard aan met het andere stuk en dan telkens wat comp en weer aanstampen en terug betoniet op het einde of ben ik nu volledig uit men nek aan het lullen?  

Pirate

De buisjes die hiervoor nodig zijn zijn standaad te halen in iedere bouwmarkt.
kost ong €4 per 6 of 8 meter (weet het nietmeer zeker)
binnen diameter moet idd 16mm zijn buiten diemater kan je zelf bepalen als je hulsjes van kraft wilt maken.
De prijs kan gemaakt worden op bestelling aangezien alle maten anders is kwa materiaal verbruik, het is dus niet zo dat je €50 moet betalen zoals je ziet op amerikaanse pyrotechniek site's.
Ik hoef alleen de materiaal vergoed te hebben + kleine vergoeding voor de tijd die ik erin steek.

Ik hoop hiermee al je vrage beantwoord te hebben?
Link to comment

Beste mensen,

zoals gezegt, zou ik vandaag op school bij handvaardigheid een rocket tool van hout proberen te maken, wat aardig is gelukt. Ik zal later een paar foto's posten.
Het probleem is: de lange stok van de nozzle zit er nog op, ik ga een gat in het brede stuk onderaan boren, en hier lijm in dan een stok in. Vervolgens moet ik nog een stok hebben om mee te rammen, dit moet geen probleem zijn.
Ik hoop dat ik snel weer handvaardigheid heb, en hem af kan maken ! trouwens tegen de leraar gezegt dat het een wijnglas is ( waat het NU NOG op lijkt). Dit is volgens mij de eerste keer dat ik zin heb in een les :wink:
Ik heb er wel vertrouwen in, en ik hoop dat het gaat lukken !
Het ''bobbeltje'' om de ronde vorm van je nozzle ta maken, is 16 mm kwa diameter.

Groetjes, yellow :D

Link to comment

Hier een foto van mijn ''rocket tool'' . Hij is nog lang niet af, en de rammer is er zelfs nog helemaal niet.



Hopelijk kan ik hem zo snel mogelijk afmaken. Mocht het dan toch niet helemaal goed werken, neem ik misschien toch zo'n rockey tool van warcore voor 20 euro's, die dingen zier er echt fantastisch uit :D

Groetjes, yellow

edit: oeps de verkeerde link gepost, nu heb ik zo;n giga foto. Ik laat hem staan tot ik hem opnieuw het ge up load.
Nog een foto:

Link to comment
  • 2 weeks later...

Rocket tool(van 1e plaatje) werkt iedergeval heel goed.

Pijlen en raketten hiermee zo gemaakt.
Alleen heb nu nog beetje problemen met niet heel erg snelle brandstof, en uitschietende eindstoppen(bovenste). Deze zijn van snelgips met paar druppels water wordt heel hard iedergeval en makkelijk te rammen met tools.

Maar dit ga ik wel oplossen.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...