Popular Post ploegdir Posted May 2, 2019 Popular Post Share Posted May 2, 2019 Hallo allemaal, mijn naam is Dirk em heb me vandaag aangesloten op het forum. Mijn interesse ligt vooral in het veilig en bewust ontdekken van het ontwerpen en maken van kleinschalig siervuurwerk en pijlen. Met name mooie effecten dus en dus niet primair harde knallen (alhoewel die ook niet te vermijden zijn). Ik heb vele uren voorstudie achter de rug in online beschikbare boeken, websites en YT en wil nu na wat eerste beperkte ervaringen rustig mijn skills gaan uitbreiden. Ik hoop in de community op pyroforum,nl nieuwe contacten te leggen en veel kennis op te doen ! 2 Link to comment
HalveHemi Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 Hallo Dirk! Gezellog dat je je hebt aangesloten! Heb je al eens iets gemaakt? Als ik jou was zou ik beginnen met buskruit, en dan een paar fonteintjes. Groet, HH Link to comment
Elementfire98 Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 Hoi Dirk, welkom op het forum! Link to comment
ploegdir Posted May 6, 2019 Author Share Posted May 6, 2019 Dank voor de verwelkomingen ! Ik heb inmiddelsal een aantal batches BP gemaakt, enkele fonteintjes (zie profielfoto) en de eerste 1lb pijlen met mijn mooie tooling set uit de VS. Zodra mijn pijlen stabiel en betrouwbaar zijn wil ik de eerste kleine headers gaan testen. Ik heb een eerste kleine batch firefly stars gemaakt (gecut) die in de test mooi lijken te werken maar het vuurvlieg-effect moet ik afwachten tot de eerste tests op hoogte. Projecten in de planning zijn crackling micro stars en de bright red stars van mr Gorski op skylighter.com Ik baal wel van de grondstoffen-zoektocht, merk ik, maar dat hoort er bij als ik jullie forum zo lees. Link to comment
HalveHemi Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 Tooling set helemaal uit US gehaald? Al goed gezocht in de EU? Mooie fontijn trouwens Link to comment
Recommended Posts