Jump to content
PyroForum.nl

tigertail wil maar niet branden


hari_pyrogek

Recommended Posts

Mensen,

Ik had laatst een kleine batch tigertail gemaakt kno³/c/s/d 44/44/6/6 ik heb het 8uur in de ballmill gedaan met keramische media.

Daarna in me andere kogelmolen peper korreltjes bevochtigen met 75/25 water/spiritus en steeds een beetje sas.
Dat ruim een week laten drogen en ze gaan heel moeilijk aan dat hoort niet toch?
Heb ze opengebroken zijn totaal niet vochtig aan binnenkant.

Doe ik iets fout of?


ps) had iets gelezen over sterren primen maar hoe dan?

greetzz

Link to comment

Niet direct het probleem maar ruil je peperkorrels in voor discodip. Dat scheelt iig al iets.
TT moet goed aan te steken zijn. Primen is heel belangrijk. Op het forum is hierover best een en ander te vinden.
TT hoeft ook echt niet zo lang in de mill. twee uurtjes is al rijkelijk veel. Het belangrijkste is dat je niet te droog rolt. Voor een goede vonk moet namelijk de KNO3 in je C kunnen trekken.

Verder de vraag hoe heb je gepoogd je sterren te ontsteken? Wat voor binder heb je gebruikt?

Link to comment

Hallo

Ja maar de kern moet tog niks uitmaken? De buitenkant steek je aan toch?
En ik gebruik dextrine staat ook in me eerste post.

En over dat primen ik heb het geprobeert het is een laagje over de star heen .
Maar ik heb het gewoon van mealpowder gemaakt
Beetje vochtig maken en dan je stars doorheen rollen toch?

Maar dan worden ze niet meer zo rond en dan steken en stukje meal uit:s

Greetz

Hallo

Ja maar de kern moet tog niks uitmaken? De buitenkant steek je aan toch?
En ik gebruik dextrine staat ook in me eerste post.

En over dat primen ik heb het geprobeert het is een laagje over de star heen .
Maar ik heb het gewoon van mealpowder gemaakt
Beetje vochtig maken en dan je stars doorheen rollen toch?

Maar dan worden ze niet meer zo rond en dan steken en stukje meal uit:s

Greetz

Link to comment

hallo,

ze zijn wel hard als goed hard knijp dan knappen ze wel kapot.
steek ze aan met een gasbrandertje.

maar met prime dat mis wel lukt maar ik doe dat denk ik verkeerd?
Ik maak meal powder vochtig rol daar me sterren doorheen en dat laat weer drogen maar blijft bij mij niet echt goed zitten.
of ze worden niet helemaal rond meer steken dingen uit.

helpmeout!

greetz

Link to comment
ze zijn wel hard als goed hard knijp dan knappen ze wel kapot.

kan zijn dat ze dan nog niet droog zijn, probeer dat te verbeteren, zomaar ergens neerleggen en wachten tot ze droog zijn heb ik lang geleden al verruild voor een stevig droog windje uit een blaaskacheltje, op de verwarming leggen is ook een goede.
Het is me nog niet gelukt een droge TT ster fijn te knijpen, tenminste wat ik me kan herrinneren,
Verder heb ik geen ervaring met peperkorrels, of dit nog invloed heeft zou ik je dus niet kunnen vertellen.
maar met prime dat mis wel lukt maar ik doe dat denk ik verkeerd?
Ik maak meal powder vochtig rol daar me sterren doorheen en dat laat weer drogen maar blijft bij mij niet echt goed zitten.
of ze worden niet helemaal rond meer steken dingen

Je kunt beter je sterren (niet al te) natsprayen en dan de droge prime+dex eroverheen strooien, je krijgt niet echt een goede hechting zonder de ster zelf ook te bevochtigen, en je sterren worden zo veel gelijkmatiger als met natte compo.

edit: quote's toegevoegd t.b.v. verduidelijking. Edited by High Density
Link to comment

HD niet helemaal met je eens dat je de compo niet te vochtig moet maken. Voor een goede TT is het juist belangrijk dat de KNO3 in de C kan trekken.
Zeiknat rollen met C compoos is in zijn geheel niet fout. Echter rekening houdend met de verhouding alc. Natter rollen kan maar dan moet het alc percentage omhoog.
Ik heb compoos gerold met 99%alc. De sterren worden dan echt super mooi rond. Met glitter compoos is dit anders. Te veel water vernietigd het glitter effect. Maar goed.

Hari je moet niet eerst je meal powder vochtig maken dat werkt niet. Sterren in een draaiende emmer of zoiets doen dan de sterren nat sprayen en dan je priming bijvoegen. Overigens moet je ook zorgen dat er bindmiddel in de priming zit anders valt het er gelijk weer af.


Hari let overigens even op je styling je posts bevatten nogal warrige zinnen. Missen ook hoofdletters aan den beginne en punten op het eind.

Link to comment

Houtskool sterren hebben gewoon een hele lange tijd nodig om te drogen, en als je vochtige peperkorrels gebruikt gaat het nog langer duren omdat het vocht ook uit het pepertje moet verdampen.
Droog ze daarom ook niet te snel, omdat er anders een gedroogde laag aan de buitenkant komt te zitten waardoor het vocht er niet meer uit kan.
Om zeker te weten dat ze droog zijn kan je natuurlijk wegen, eerst de droge compo wegen, dan rollen, laten drogen en wegen als je denkt dat ze bijna klaar zijn, op die manier weet je zeker dat ze droog zijn :)

Chems allemaal zuiver? Goede C en KNO3? Want als ik naar mijn TT kijk beginnen ze al bijna te branden, geen prime nodig.

Link to comment

Mensen,

Ik ga het allemaal proberen het gaat vast goedkomen:)

Ander vraagje voordat ik weer een nieuw topic aanmaak
Ik heb een groene compositie gemaakt.

12gr bariumnitraat
3gr parlon
3gr german dark

het brande echt goed als helgroene vlam.

Maar mijn vraag kan ik het veilig in de kogelmolen doen?
en wat is het beste voor deze compositie rollen of cutten?

Thanks alvast.

Greetzz

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...