Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
only connect

UT tooling

Recommended Posts

HI! Do you know steve laduke's universal rocket tooling? I have searched the dimension on the internet without any results! Do someone know the dimensions of 1LB rocket tooling?thx to all!!

I believe he only makes rocket tooling with a max OD of 1 inch now.
If you send me your email address I can contact him for you, that is if you were intending to buy a tool from him and not just copy his design!

Hi guys! I had machined 1LB BP rocket tooling using ''pdfbq'' link. 2cm ID, spindle lenght 14cm. I've tested it using hotter 75 15 10 granulated BP without nozzle, ignited at the top of the core but the rocket CATO. Is the spindle too long? or is the BP too hot?
For UT tooling is too expensive to buy for me.This is the reason I have investigated for dimension.

Nozzleless motors are very hard to CATO so there might be something wrong elsewhere.
Your spindle specs don't look very unusual either, whats the diameter of the spindle?
Also, at what pressure did you press the motor and how large where your increments?

I belive the problem is the ignition because I made an electrical igniter using NC laquer with 75% BP. I tested it and it made a little BOOM, so i suppose it was too poweerfull. Is it possible? The diameter of the spindle is 1cm. I rammed the motor with increments of one teaspoon

Well then maybe you sorted this one yourself my friend ;)
Press up another one and just fuse it with visco and see what happens.
Like I said, these are hard to CATO.

HI all! I have another question for you! Reading AFN book I read some different contrasting things about rockets. On AFN II it is said that the nozzle is 1/4''(~ 1/3 I.D) with 5.5'' spindle lenght for 1 pound rocket. On AFN III it is said that the nozzle is 45-50%(~1/2 I.D) of tube for a generic rocket, which spindle lenght is 78% of motor. On website posted by sjeef1 it is said that nozzle is 1/3 I.D. Using http://www.flashnet.dk/rts/ the nozzle is 50% I.D.. So can someone tell me to make ''perfect'' rocket what is the best tooling design ? Using larger nozzle I should use hotter fuel right? or to reach highest height is better smaller nozzle with colder fuel or bigger nozzle with hotter fuel? Is reliable using(http://www.flashnet.dk/rts/) software? thanks to all. :) My tooling have this design:
I.D 2cm
spindle lenght 15,4 cm
spindle width 1cm

Edited by only connect

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Als actief analist had je je waarschijnlijk blauw betaald... De prijzen die ik in het labo zie passeren voor eenvoudige verbindingen vs de prijzen voor de technische graad die gangbaar is in de pyro wereld verschillen enorm. Los daarvan maak je inderdaad beter KClO4. Wil je de link voor de elektroden eens PM'en? Dat lijkt me te goedkoop om waar te zijn, maar ik ben benieuwd! @admin: Indien dit onder 'vragen naar bronnen' valt, mijn excuses. Verwijder maar.
    • Deze compo werkt goed. Geeft echt een vonkenspray, met dextrine krijg ik keiharde lontuiteindes potassium perchlorate.............................47 Titanium..........................................47 Dextrin...........................................6 
    • Wat zit er in je normale prime? Wat metaal erbij knalt de temperatuur sowieso mooi omhoog. Klootte jaren terug wel eens met thermiet en had hiervoor een KClO3 prime met flink wat mgal er door.  Anders fencepost prime misschien? Deze gebruikt silica ipv metalen dacht ik.
    • Welkom! Wat doe je in vredesnaam met KClO3? ik ken daar maar weinig toepassingen voor binnen de Pyro.
      Perchloraat is veel gangbaarder, veiliger en ook dmv electrolyse te bereiden.    
    • Hallo, ik ben een oude chemisch analist van 62 jaar. Geïnteresseerd in vuurwerk, vooral siervuurwerk. De knallers laat ik aan de jeugd over, wel een keer een flash gemaakt van KnO3 met Mg. KnO3 kan ik gemakkelijk aankomen, ik bestel het via mijn horeca onderneming (houdbaarheid en kleuring rundvlees). KClO3 is een ander verhaal, die moet ik zelf maken langs electrolytische weg. Een hekel punt waren de elektroden, Titanium mesh en MMO mesh. Na wat zoeken op het internet geschikte elektroden gevonden in China van een goed formaat voor de prijs van een goed glas bier! Ik ben ze nu aan het uitproberen en houden zich goed. Mijn 40Amp. regelbare voeding heb ik uit Duitsland voor ca. EURO 160,-- . Was ik maar actief analyst, dan hoef ik geen KClO3 zelf te maken!   Groet, Romualdus
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online