Jump to content
PyroForum.nl

ammoniumperchloraat raketjes ?


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Helaas via een proxy maarja..;)
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met ammoniumperchloraat (NH4ClO4) raketjes.
Ik kan sinds kort nl. redelijk goedkoop aankomen. Dus ik wou dat ook wel is proberen
omdat NASA het ook gebruikt in combinatie met Al dacht ik.

Mark

Link to comment
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Helaas via een proxy maarja..;)
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met ammoniumperchloraat (NH4ClO4) raketjes.
Ik kan sinds kort nl. redelijk goedkoop aankomen. Dus ik wou dat ook wel is proberen
omdat NASA het ook gebruikt in combinatie met Al dacht ik.

Mark


Korte vragen topic gebruiken
Link to comment

Zelf heb ik geen ervaring met amperc omdat het nogal een dure stof is en eigenlijk alleen maar wordt gebruikt in strobe rockets.
Het is ook niet echt een oxidator waar je (zonder al te veel ervaring) mee wilt gaan lopen kloten, zeker niet met metalen erbij ;).

Als je een simpele rocket wilt bouwen zou ik toch gaan beginnen met iets wat buskruit gebaseerd is.

Link to comment

Ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Met magnalium erbij kan je net als EC zegt strobe rockets maken.
Echter is dit hogere schoolwerk. Je zal echt al wat ervaring moeten verkrijgen met pijlen voordat je hier aan begint.
Ze staan boven aan mijn verlanglijstje (strobe rockets) maar ik heb er nog geen ervaring mee.
Maar doe pyro pas 30 jaar dus.............!

Edited by Rocketier
Link to comment

Tja dus niet echt mogelijk om gewone raketmtors mee te maken die gewoon meer kracht hebben dan bijv: whistle of BP motoren?
Voor mij zitten er nog geen strobes in dus dat word nog ff wachten. Tenzij je er nog wat anders mee kan op het rocket gebied??\

Mark

Link to comment
meer kracht hebben dan bijv: whistle of BP motoren?

"Strobemix" pers je boven op "Whistle mix" whistle wordt gebruikt om de pijl de eerste boost te geven. Het strobe gedeelte geeft een poppend effect maar geeft ook gelijk een afbuigende curve aan de pijl. Die verliest hiermee weer hoogte. Zie deze film. Dit is de beste strobe die ik heb gezien tot nu toe dan! (ik ga ze ook bouwen) ;)

Voor mij zitten er nog geen strobes in dus dat word nog ff wachten. Tenzij je er nog wat anders mee kan op het rocket gebied??\


Ik heb een goed idee stuur er maar een paar kilo van naar mij! Kan je verzekeren dat ik er rockets van bouw! Edited by Rocketier
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...