Jump to content
PyroForum.nl

luchtvochtigheidsmeter


cojonesm

Recommended Posts

Je kan zeer nauwkeurige luchtvochtigheids meters vinden in aqua-terrarium winkels.

HS products is waarschijnlijk het beste merk voor zulke apparaten deze verkopen ook PH meters enzovoort.

Ook in tuincentrums zoals destroyer al zij zul je zulke meters vinden.
Maar deze zijn bedoeld om in serre's te gebruiken en waarschijnlijk iets minder nauwkeurig al kan je er wel grotere volumes mee meten.

Link to comment

De PH meter is elektronisch maar niet echt aanteraden tenzij je echt dagelijks metingen doet want die beginnen vanaf 320€.
En de ijkvloeistoffen zijn ook niet goedkoop.

Maar je kan wel zo een PH druppelsetje kopen die gebruik ik ook in combinatie met test stripjes.
Ik meet men aquarium met een teststripje en als er iets niet niet helemaal klopt gebruik ik de druppelset om nauwkeurig te meten waar ik moet op letten of wat ommidelijk veranderdt moet worden.

Al zijn die wel gemaakt voor aquaristiek en ik weet niet waarvoor jij hem wilt gebruiken want er wordt nergens vermeld dat deze druppelsetjes ook kunnen gebruikt worden voor andere vloeistoffen dan zoet of zeewater.
Dat geldt trouwens ook voor de elektronische PH meter.

Link to comment

@User 1: Ik heb niet gezegd dat deze de ideale PH meter is ik heb deze vermeld omdat ik zei dat HS products PH en vochtigheids meters heeft en HS products is al jaren bekend bij aquaristen omdat dat het beste merk is voor zulk gereedschap. Ook weet ik niet waarvoor Weirdo deze wou gebruiken als het voor een aquarium is valt het nog wel mee maar als je hem voor chemie wilt gebruiken dan raad ik hem af, grotendeels omdat hij waarschijnlijk alleen voor water geschikt is.

Ook zijn de ijkvloeistoffen wel zeer duur zeker als je dagelijks metingen gaat doen meermaals omdat de PH controller en monitor normaal 24/7 aan staat en de PH automatisch geregelt wordt.
Dit kost je gemakkelijk 50€ per maand zeker wanneer je kleine volumes stabiel probeert te houden.
Zelf heb ik een gelijkaardige PH controller/monitor om men aquarium stabiel te houden en ik zet hem maar om de 2 weken aan anders mag ik elke 2 weken naar de winkel lopen om ijkvloeistof te gaan halen.

Maar we drijven langzaam off-topic...

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...