Jump to content
PyroForum.nl

2 Inch Multibreak En 3 Inch Ball Shell


Pyrofanatic

Recommended Posts

Naja gisteravond maar weer eens wat afgestoken, De laatste keer was alweer 3 maanden geleden :P Het ging om een 2 Inch Multibreak, en een 3 Inch Ballshell. Bijde shells hadden D1 glitter, met als core's stars van romeinse kaarsen.
Ik moet toch echt maar weer wilgen houtskool maken. Want deze pulverone is zo zwak als wat. Zoals je kunt zien, zijn de shells weer amper hoog gegaan.

De 2 Inch Multibreak D1 Glitter


De eerste break gaat al af bij de lancering. Wel jammer dat het niet goed gelukt is. Maar het ziet er opzich niet echt verkeerd uit. Binnen kort kunnen jullie dus een dikke 2 of 3 Inch starmine van mij verwachten.

De 3 Inch ballshell D1 Glitter


Deze shell gaat ook weer veel te laag. De break was ook wel vreemd want er is maar 30 % van mijn stars afgegaan. Dit komt denk ik doordat er een flash booster inzat van 1.7 gram. De rest was wat slomere pulverone.
Deze shell vind ik ook niet echt tot zijn recht komen. Omdat hij zo laag ging kun je de effect groote ook niet zien.

In iedergeval heb ik weer genoeg geleerd voor vandaag. En weet ik waar ik de volgende keer aan moet werken om mijn shells beter te laten gaan. ;)

Greets Pyrofanatic

Link to comment

Je bent lekker bezig geweest! Er zit zeker potentie in die 3" shell hoor!
Het is een goed idee om D1 te primen. Dan hoeft er geen enorme laag buskruit om te zitten, maar op 150 flinke stars (300g totaal) gooide ik 20g relatief traag (BBQ) meal als laatste laagje. Hierdoor ontsteken ze altijd, doordat meal gewoon nét wat sneller ontsteekt.

Een andere tip van flip, als je pulverone niet snel genoeg is voor een behoorlijke lift, maak dan eens H3 pulverone. En meng dan een deel H3 pulver met vier delen gewoon pulver. Dit trucje gebruikte ik voor 1" shells toen mijn gewone pulver nog niet snel genoeg was, maar voor 2" en 3" werkt het ook prima.

Als je H3 maakt met chloraat, en niet met perchloraat, moet je het gewoon niet langer dan een dag van tevoren door elkaar mengen. Een liftcup/bag monteren is zo gebeurd. Aangezien het allebei droog en verkorreld is, is het raakvlak erg klein, en kun je het vrij veilig gebruiken.

Link to comment

Oke bedankt voor de tips. Maar dat van die H3 had ik ook in gedachten maar ik heb momenteel geen KClO4 en ook geen KClO3 ( Stille hint ;) ).
Weet iemand ook hoe het komt dat de stars in de 3 Inch zo kort en laat branden?
De stars die in de 3 Inch zaten waren nog groter dan in de 2 Inch. Maartoch heb ik het idee dat de stars van de 2 Inch duidelijker en langer branden.
De stars uit de 3 Inch brandden ook pas op het laatste moment. Dus na de break vliegen ze eerst en dan pas worden ze duidelijker.
Heeft iemand hier enig idee over?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Gister nog een3 Inch afgestoken, en damm ik weet niet wat er aan de hand is. Maar alles mislukt de laatste tijd :)
De lift was nog steeds niet krachtig genoeg. Spoulette duurde te lang. En het ergste is dat mijn stars niet aan gingen. Het ging om SilverTail stars, die ik met mp gecoat heb. De mp coating ging wel aan maar de silvertail mix niet :)
Ik had als core's peper korrels gebruikt, Heeft iemand daar wel eens problemen mee gehad?
Het enigste wat wel goed ging was de break. Die was redelijk rond.

Het filmpje;
MVI_5298.avi

hier nog een leuke actie foto;


Greets :P

Link to comment
  • 3 weeks later...

Is het ook geen optie om een paar % metaal (Al of Mg bijv.) toe te voegen aan je meal zodat de verbrandingstemperatuur behoorlijk zal stijgen?
Hiermee moet je je stars wel aankrijgen denk ik zo :). En je spoulette inderdaad wat inkorten. Succes ermee :P !

Je zou eventueel ook om cut stars heen kunnen rollen i.p.v. peperkorrels te gebruiken, maar eerst maar eens zorgen dat die stars aan gaan :).

grtz

Link to comment
×
×
  • Create New...