Jump to content
PyroForum.nl

Teervatschieten


Leander

Recommended Posts

Aangezien wij met nieuwjaar geen melkbus meer haden, maar alleen een oud teervat, hebben wij ons dit oud & nieuw met een ietswat alternatieve methode van carbidschieten vermaakt. :huh:










(Ondanks de nonchalante toon in het filmpje zijn bij deze actie wel degelijk veligheidsmaatregelen in acht genomen. We deden dit een weiland waar in 150 meter omtrek niets bijzonders te raken viel. Ook richten we het vat steeds in de tegenovergestelde richting als waar wij stonden, waardoor het vat ons nooit zou kunnen raken. De ontsteking was volledig gasdicht gemaakt, zodat door de druk ontsnappend gas nooit de lont zou kunnen bereiken waardoor het vat eerder af zou kunnen gaan. Ook zijn we steeds achter het prikkeldraad gaan staan, zodat je nooit 'niet meer wegkomt' als je echt rennen moet. Tot slot hebben we constant gekeken of er geen omstanders te dicht in de buurt kwamen. Waneer je deze veiligheidsregels niet in acht neemt word dit een zeer gevaarlijke bezigheid!)

Edited by Leander
Link to comment

Ik heb dit nog nooit gezien... Iemand ooit aambeeld schieten gezien? Is ook erg mooi. Je zet een aambeeld op zijn kop, vult het gat wat erin zit met buskruit en een lontje, en plaatst er een ander ambeeld bovenop. Steekt het lontje aan en rent weg. Het aambeeld schiet zo'n 100 meter de hoogte in en zingt :huh:. Dat moet je zeker niet op je kop krijgen.

Hoe heet het nummer op de achtergrond eigenlijk?

Link to comment

Nummer op de achtergrond is 'Holy Smoke' van Iron Maiden. Er was verder niet echt een hele spectaculaire knal te horen, alleen maar mijn zenuwachtige getel, dus besloot ik er maar muziek onder te zetten. :huh:

Edited by Leander
Link to comment
Ik heb dit nog nooit gezien... Iemand ooit aambeeld schieten gezien? Is ook erg mooi. Je zet een aambeeld op zijn kop, vult het gat wat erin zit met buskruit en een lontje, en plaatst er een ander ambeeld bovenop. Steekt het lontje aan en rent weg. Het aambeeld schiet zo'n 100 meter de hoogte in en zingt :huh:. Dat moet je zeker niet op je kop krijgen.


Een gemiddeld aambeeld weegt wel iets meer dan een teervat hoor dat krijg je echt niet met x aantal gram Bp de lucht in(misschien wel een beetje), wij hebben thuis een aambeeld, een kleintje en dat weegt al snel 10Kg. En dat moet je inderdaad niet op je hoofd krijgen.

@leander: leuk filmpje, wel een beetje gevaarlijker dan het gemiddelde vuurwerk op O&N :P

Gr33tzz

@hieronder: nooit gedacht dat dat zou lukken, maar ik denk echt niet dat het Bp is, daar is het echt wel veel te sloom voor... Edited by dieselpower
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...