Jump to content
PyroForum.nl

Meal Pijl Met D1 In De Mist


Recommended Posts

Dit pijltje verdween een beetje in de mistwolk boven de grond, waardoor de sterren nauwelijks zichtbaar zijn. Je ziet nog net een flitsje in het midden van het filmpje. De payload was een 1" buisje met netjes gestapelde D1 en meal in het midden. De motor die eronder hangt haalt met een 3,5 gram flash payload ruim 450 meter (totaalgewicht 52 gram), dus 76 gram is ongeveer het maximum voor deze motoren.

Specs:
3/4" PVC casing
4,2 mm venturi
10 mm nozzledikte
70 mm meal (niet gewogen)
20 D1 glitter 6x6x6 mm
Meal break en brandstof, 4 uur kogelmolen gemalen
76 gram totaal gewicht



Edit: Dat karretje is een strooiwagen die toevallig net zin had langs te komen. ik zal morgen naar school waarschijnlijk niet nog een keer uitglijden dus.

Edited by miech
Link to comment

Aah jammer dat er niks van de stars te zien was, pijl ging wel mooi omhoog overigens.
Wat is eingelijk dat rare karretje op de achtergrond die voorbij reed? een driewieler ofzo?

EDIT: Na nog is goed te kijken bleek het een tractor te zijn zie ik.

Edited by timberman
Link to comment

Ssst :huh: . Gelukkig waardeert m'n moeder mijn pyrotechnische ambities een beetje, daarom mocht ze hem aansteken. Er zat ondanks dat toch nog wel een veilige lont van 20 seconden aan. De korte delay kwam door het uitschieten met het boren door de bovenste eindstop.

Ik schiet binnenkort denk ik ter referentie een vergelijkbaar exemplaar af als het een keertje niet mist. Dan zie je de break tenminste.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...