Jump to content
PyroForum.nl

Whistle knaller


red2devil

Recommended Posts

Hallo,

Ik had wat whistle knallers gemaakt met 5 gram whistle, de eindstoppen waren van hotglue en de huls van glasvezel(oude vishengel).
We hebben tijdens het afsteken de knaller altijd ergens achter gezet of we zijn ergens achter gaan staan voor bescherming, glasvezel hoort niet zo ver te komen maar omdat er ook nog een laagje verf/lak op zit zouden er grotere scherven kunnen komen.
De grote van de knaller was ongeveer hetzelfde als die van een nitraat.
Ik heb voor de sier om 2 knallers een stukje crepe en kraftpapier gedaan en om 2 knallers alu folie.

Het hele ding was ongeveer gemaakt op de manier zoals beschreven in de tutorail van 2Tall.

Foto's:





Video:

MOV00002.avi


gegroet, red2devil

Edited by red2devil
Link to comment

Ik heb hem geconvert maar het geluid doet het nu niet in het avi bestand, en het was in het donker dus je ziet een heel klein flitsje.

Ik kijk ook erg uit met glasvezel, we staan altijd op een goede afstand en de knaller staat altijd ergens achter zodat de scherven niet onze kant op komen, in ieder geval niet direct.

R2D

Link to comment
Je gaat me toch niet vertellen dat je nou 5 gram in zo'n hulsje lopen proppen of wel? Zit er 1.25 gram in per stuk of heb jij nou apparatuur om een paar kiloton uit te laten werken op zo'n huls?


Je kan het geloven of niet maar er zit toch echt 5 gram in hoor.
Misschien dat de vergelijking met een nitraat een verkeerde inschatting is maar het is 5 gram.

Ik heb hier een foto van nog zo'n hulsje met een rolmaat ernaast.



Greetz, R2D

EDIT: Filmpje staat er nu bij.(met dank aan crimpson) Edited by red2devil
Link to comment
×
×
  • Create New...