Jump to content
PyroForum.nl

Plannen voor nieuwjaar


Exhile

Recommended Posts

wat ik een cake noem zijn vaak wat starmines en mortiertjes bij elkaar

minimortiertjes maak ik door onderin een huls een prop met lont erdoor te doen, daarop een laagje bp (mag ook flash, gaat 'ie hoger) en daarop hetgene wat ik afschiet (met lont naar beneden, in het laagje bp/flash)

als het laagje bp knalt, vliegt hetgene wat je afschiet brandend omhoog, dan is het alleen een kwestie van afstellen door meer of minder kruit, en een korter of langer tussenlont etc...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Het is bijna zover, ik heb bijna alles af.

11 Bp (Meal powder) Raketten, waarvan vier met sterren lading , 4 met een Flash lading en 3 met .........(laat ik dit maar voor m’n zelf houden)

Vijf 4” Mortierbommen, waarvan 1 met een flash lading en 4 met een sterren bouqet.

20 fikse knallers, waarvan 10 flash zijn.

een 7 kilo rookbom op parrafine basis (om s’avonds het marktplein even blank te zetten)

Ik moet nog m’n fonteinen maken......


The time is almost there, i’m almost finish’t.

11 Bp (Meal powder) Rockets, of which 4 with a star load, 4 with a Flash load and 3 with…....(I think it’s clever to keep this for myself)

Five 4” Mortarbom’s, of which 1 with a flash load and 4 with a star load.

20 very loud crackers, of which 10 are flash.

One 7 kilo smokebomb, parrafine based.

I still have to make my fountain’s…..

Link to comment

Ik heb nu pas 2 rookbommen klaar. 1 van 200 gram (kno3/suiker/maizena, 50/20/20) en 1,2 kilo zware (kno3/suiker/parafine, 50/20/30), En nog 4 a 5 100 rookbommen, allerei verschillende mengsels. Ik ben nu bezig met 40 cm hoge fontein te maken.

Nick, welke verhoudingen gebruikt jij voor de parafinne rookbom.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...