Jump to content
PyroForum.nl

Plannen voor nieuwjaar


Exhile

Recommended Posts

Graag had ik geweten wat andere members van plan waren voor nieuwjaar.

Ikzelf had gedacht aan een 50-tal flash crackers,
15 starmines,
7 cakes, 20shots en dan nog een aparte mortar tube voor verschillende effecten 1"-2"shells
5 shells van 6"
20 raketten
multiple crackers zoals Blaf beschreef
25 romeinse kaarsen en nog wat single shots,

stuk of 30 1.2cm diameter fontijntjes met verschillende effecten, crackling en golden en silver waves zijn voornaamst

En dit is zowat alles wat ik in gedachten had, de hoeveelheden zijn een richtlijn afgankelijk van de tijd die ik heb.

De gevaarlijkere dingen worden ontstoken achter wat zandzakken met mijn gloednieuw vuurpaneel :P

Link to comment
Graag had ik geweten wat andere members van plan waren voor nieuwjaar.


Zuipen!!! :P

Nee nu effe serieus, dat klinkt wel best veel, hoeveel tijd denk je dat je daar in gaat steken? Of heb je een goed deel van dat allemaal al klaar staan?

En hoeveel tijd ben je van plan om dit spektakel te laten duren?
Link to comment

Chemicalien kosten niks, maar dit alles vraagt veel tijd, momenteel ben ik BP aan het maken, sterren en al enddisks in de shells aan het steken met lont erdoor om later te vullen,

Chemicalien die ik gebruik voor dit

Sr(NO3)2
Ba(NO3)2
Na-benzoaat
CuO
KClO3
KNO3
Al poeder, 400 mesh, 4micron,30mesh
C
S
Mg poeder
PVC
parlon
dextrine
shellac
CuCl2
Pb3O4
NC
ethanol
acetone
methanol
Dit is zowat alles die ik gebruik voor pyro, misschien ben ik hier en daar iets vergeten.

Link to comment

De dingen die jij bezit zijn al heel tof om kleine dingen mee te maken, verschillende effect stars kunnen hiermee gemaakt worden en een wat zwakkere flash van Mg en KNO3 is ook mogelijk,

wees gerust, naar mate je ervarener word gaan er veel mee bronnen voor je open.

Link to comment

Ben al volop aan het voorbereiden, denk aan BP maken, kokers voor 4" mortierbommen zagen, schijfen (afscheiding in mortier) zagen, vuurpijl hulzen zagen, nieuwe lanceerkoker voor de mortierbommen( net afgewerkt), en natuurlijk nog een paar forse knallers voorbereiden.

(wat is dit toch een mooie hobby)

Link to comment

Het leuke vindt ik ook wel het maken van je vuurwerk stukken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het afsteken niet leuk is! :D

Ik heb het momenteel te druk:
Ik wil nog een Ball Mill, een MGM (metal grind machine), een Visco Fuse maker, dan denk ik toch: ik ga dat niet halen tot het eind van het jaar :P .

Mischien kan iemand voor mij een "ball mill bouwpakketje" maken :P , dat ik 'm dan betaal uiteraard. :D

Link to comment

ik ga zoals altijd weer een kleine cake maken, die gewoon kleine zelfgemaakte mortiertjes de lucht in schiet, de kokers zijn al gerold.


nu maak ik dit nog gewoon van andere stukken vuurwerk, maar volgend jaar zal dit niet meer zo zijn

en idd, vertrouwens moet je opbouwen, maar mijn hobby scheikunde is er al een tijdje*) dus dan is de stap minder groot :P

*)niet echt lang hoor, ik ben voor jullie nog een noob :P

Link to comment

Het beste werkt volgens mij om kleine dingetjes te laten zien en er een heel ingewikkeld verhaal bij te hangen met als conclusie dat het niet gevaarlijk is en jij voorzichtig bent... dan hebben ze het gevoel (en ik hoop dat ze dan gelijk hebben anders ben je stom bezig) dat je je erin verdiep hebt en weet wat je doet...en zo steeds iets verder...maar niet na je eerste rookbom meteen met een enorme flash bom aankomen, das niet zo slim nee.

Link to comment
Guest Richard
Het beste werkt volgens mij om kleine dingetjes te laten zien en er een heel ingewikkeld verhaal bij te hangen met als conclusie dat het niet gevaarlijk is en jij voorzichtig bent... dan hebben ze het gevoel (en ik hoop dat ze dan gelijk hebben anders ben je stom bezig) dat je je erin verdiep hebt en weet wat je doet...en zo steeds iets verder...maar niet na je eerste rookbom meteen met een enorme flash bom aankomen, das niet zo slim nee.


Als je vertrouwen wilt winnen is het zowiezo niet slim om met knalvuuwerk aan te komen. Iets spectaculairs is veel mooier en interresanter.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...