Jump to content
PyroForum.nl

20 Gram Whistle (Rico en Meatyke)


Guest meatyke

Recommended Posts

Oii Oii, ik en Rico hebben dit weekend weer een meeting gehad... Veel pijlen gemaakt, Zalige fonteintjes...
Maar hier onze ziekste knaller.
20 Gram Whistle, ingegraven in zand. Gefilmt van ver, en langs vanboven.

Produce_0.wmv

Greetz Meatyke en Rico. :P

Link to comment

Ik neem aan dat het Natriumbenzoaat/Kaliumchloraat in 30/70 verhouding was? Dat is inderdaad wel krachtig spul. Wat voor huls, eindstoppen en dergelijken hebben jullie gebruikt? Hebben jullie nog foto's van voor het afsteken?

Mooie klap, en een mooi aardfontijntje. Het kan aan mij liggen, maar het gebied rondom lijkt me een beetje te bewoond voor een dergelijk stuk (best wel zwaar) vuurwerk.

Link to comment

Wel mooi filmpje hoor :P

Ik houd het liever bij KClO4:German dark.

Binnenkort ook eens whistle met natriumbenzoaat en KClO3 proberen.

Maar welke hulzen, eindstoppen etc gebruikten jullie?

Link to comment

OiiOii

We hebben helaas geen Pre-Fire foto gemaakt, maar we gebruikten gewoon dikke hulzen van 4 mm met een ID van 25 mm. Eindstoppen van hete lijm. Speciaal voor Meatyke gespiket omdat het er zo ''Bangelijk'' uitziet :P We hebben inderdaad Kaliumchloraat en Natriumbenzoaat gebruikt :P We hadden 1 camera boven de plek des onheils geplaats, 1.50 meter hoger, toen hij klapte vloog de camera er bijna af en stond toen gericht naar de lucht. :P

Bij Meatyke thuis is het niet zo bewoond als het lijkt, lekker veel ruimte enzo. dus geen enkel probleem hoor :D We hebben inderdaad nog een paar filmpjes van fonteinen en pijlen, maar Meatyke heeft er een paar perongeluk gewist dus ik weet niet of er een filmpje van een pijl bij zit.

We hadden een mooie lawinepijl met 4.5 gram Kclo4/ German Dark. Ging met een HUGE lift omhoog en klapte pas toen we hem niet eens meer zagen(120/150 meter hoogte) Prachtige dreun natuurlijk, we hadden ook niet anders verwacht :)

Link to comment

Ja idd, heel prachtig.
Ik heb filmpjes van de fonteinen, ik zal ze morgen posten.
Ik kreeg kankerveel zand tegen mijn hoofd, was echt ziek spul.

En nee voor degene die het willen weten. De camera was NIET stuk. :D
Hij hing gewoon vol zand enzo.

Greetz Meatyke :P

Bijvoegelijkenaamwoorden als kanker wil ik hier niet zien! Denk om je taalgebruik!

Richard

Link to comment
×
×
  • Create New...