Jump to content
PyroForum.nl

Big Balls of Fire


morpheus

Recommended Posts

Ik heb ook nog een zak met (goedkope) melkpoeder rommel liggen die ik daarvoor wilde gaan gebruiken, echter werkte dat niet. Ik had ook een kattenblik met een gaatje +afgedekte goed pulverone. Gewoon zo'n grote zak melkpoeder van de C1000.

Vul jij je blikje helemaal tot bovenaan met poeder? En maal je het nog extra fijn? Er was bij mij nu geen enkele vlam waarneembaar behalve de lift en die boer zal zich nu wel afvragen wat al die 'cocaïne' op z'n akker doet.

Link to comment

Filmtechnisch was het een crap filmpje, maar hij werkte perfect.
Zoals te zien is er geen residu op de grond, wel een mooie rookwolk.

Melkpoeder kwam zo uit de zak, bijna tot bovenaan gevuld. (Zie pre-fire filmpje in zelfde kanaal)

En grondverplaatsing gebeurt hieer ook af en toe onder de noemer 'mollen verjagen'. Maar meestal niet op film.

Link to comment
  • 2 months later...
Ik heb ook nog een zak met (goedkope) melkpoeder rommel liggen die ik daarvoor wilde gaan gebruiken, echter werkte dat niet. Ik had ook een kattenblik met een gaatje +afgedekte goed pulverone. Gewoon zo'n grote zak melkpoeder van de C1000.

Vul jij je blikje helemaal tot bovenaan met poeder? En maal je het nog extra fijn? Er was bij mij nu geen enkele vlam waarneembaar behalve de lift en die boer zal zich nu wel afvragen wat al die 'cocaïne' op z'n akker doet.


De melkpoeder niet fijn maken, neem fijn houtzaagsel en meng je melkpoeder 70/30 met houtzaagsel dan krijg je een beter effect.

En zorg dat je de melkpoeder er pas in doet op de plek waar je het gaat afsteken, want anders is het niet fluffy en los meer, en dat heb je nodig ivm lucht tussen je mengsel.

Ik heb er helaas geen filmpje meer van, dat is verloren gegaan bij HD-crash maar ik had een 10 liter emmer gevuld met kalvermelkpoeder....mooi effect was het zeker !!
Link to comment
  • 2 months later...
Hm oké dat moet ik maar eens proberen dan. Ik had het laatst namelijk weer getest in een klein kattenblikje maar dat effect is echt waardeloos gewoon.

Waar haal jij makkelijk je zaagsel vandaan?


ik denk dat je het beste kan kijken voor zaagsel bij bijvoorbeeld een dieren speciaal zaak en als je fijner zaagsel wil hebben moet je het vragen bij een houtzagerij.

@50euro: ik heb die van mij gemaakt met een kogelventiel die ik op een goed passende buis heb gemaakt. heel fijn klep open en draad er door voor elektrische ontsteking. zakje met pulverone erin en dan een zakje met benzine omdat hij niet helemaal water dicht is. let wel op dat het zakje hier bij dus ook in brand vliegt en ergens neer zal komen!!!!
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...