Jump to content
PyroForum.nl

sueno


sueno

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben sueno, ik ben sinds een paar maanden bezig met pyro(dit komt tevens ook door mijn NS leraar :))
Ik vind chemische reacties erg interessant. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd te maken(soms lukt het niet). Ik zit nu in het 3e jaar havo wat ik voor de tweede keer doe. Misschien dat ik ga studeren voor pyrotechnicus. Mijn profiel volgend jaat is Natuur&Techniek, hoe kan het ook anders. Ik ben al een aantal maanden op het forum info aan het verzamelen over pyrotechniek.Dingen die ik zoal gemaakt heb zijn: candy proppelant, zeer fijne KNO3-sucrose(nou, zeer fijn ook weer niet, een beetje poedersuiker achtig), dextrine heb ik al gemaakt, houtskool, binnenkort misschien een beetje KClO3 als ik een goeie yield(zo heet zon potje toch?) heb. Oja ik ben ook bezig met CuCl.

Später, sueno

Link to comment

Welkom,

Als je al enkele maanden hier rondzwerft zal je weten hoe het hier aan toe gaat. De regels zijn hier belangrijk dus neem ze door en pas ze toe!

Voor welke zaken van pyro heb je interesse of is alles gewoon goed? :) Je zal hier iig veel informatie vinden, dus lezen om te leren is de boodschap!

Oja, yield = opbrengst, geen potje. Als je dingen niet zeker weet of gewoon niet weet kan je altijd eens een kijkje nemen op onze wiki site: klik

Link to comment
Guest meatyke

Welkom hier!
Ik zie dat je toch al wat gedaan hebt.
Goed begin zal ik zeggen, doe zo verder! :P
Pas de regels toe en blijf veilig! Dan zal je hier heel veel plezier beleven! :)

Hopelijk krijgen we snel filmpjes/foto's van jou.

Greeetzzz

Link to comment

Van dat yield wist ik inderdaad nog niet zeker. Mijn camera is de Everio GZ-MG67, goeie kwaliteit film al zeg ik het zelf. Filmpjes zullen zeker wel verschijnen :P. Ik heb nog een heeeeele grote verlanglijst van spullen die ik wil hebben :P. Deze verlanglijst wordt de laatste weken steeds kleiner, ik ben namelijk flink aan het investeren :). De regels zijn al bekend, ben lid op andere forums en daar gelden zoal dezelfde regels.

Link to comment

Welkom op het forum!
Als je flink aan het investeren bent kan je ook beter een goed afsluitbare kast met slot kopen als je dezelfde soort ouders als ik hebt. :) Dan ben je het namelijk zo kwijt.
Veel succes in de pyro verder.

Greets
PS, bedoel je niet CuCl2? Of ga je het verhitten tot 1000oC?

Link to comment
PS, bedoel je niet CuCl2? Of ga je het verhitten tot 1000oC?


Om CuCl te maken heb je niet per se 1000°C nodig. Wel als je van (watervrij!) CuCl2 vertrekt, maar de reductie van Cu2+ met (waterstof)sulfiet gaat gemakkelijk in waterig milieu.

Voor ik het vergeet: Welkom!
Link to comment
×
×
  • Create New...