Jump to content
PyroForum.nl

tafelpoot


Recommended Posts

Ik ben tafel poot2 de 2 hoort er niet bij maar ik had een fout gemaakt tijdens de registratie :) . Het laatste jaar houd ik me veel bezig met het maken van vuurwerk en de chemie erachter(hoewel ik daar geen ene FL****R van snap). Mijn ervaringen zijn tot nu toe alleen maar het maken van AN uit KAS en het maken van kaliumchloride M.B.V. elektrolyse.

Link to comment

@yellowcard
Ik ben nu bezig om het te maken. Ik gebruik als kathode een staafje koolstof uit een droge batterij, als anode een stukje dik koperdraad dat in een veer is gewikkeld helaas niet om de kathode. Als voeding gebruik ik een simpele 9 volt een 100 MA voeding, gewoon zo'n stekker trafo. Ik kan zien dat mijn kathode erg aan het corroderen is want het water ziet helemaal zwart, ik ben nu ongeveer 2/3 dag bezig en er ligt een klein laagje van ongeveer 0.7 CM op de bodem dat helemaal zwart is :) . Ik denk dat ik nog een post doe in het JUISTE topic ;) .
gr.tafel poot2

Link to comment

Natuurlijk is het corrosie. Het zal Koperoxide zijn. Niet dat dit zo erg is want dat kun je altijd nog gebruiken in koperthermiet. Ook kun je beter óf NaCl gebruiken óf KCl. Niet lowsalt. Dan heb je dat de KClO3 neerslaat maar je toch Na vervuiling erin hebt zitten. Twee dingen die je niet wil. Maar dat moet je maar even lezen in het topic dat daar over gaat. Iig welkom hier en laten we hopen dat je hier veel zult leren.

Link to comment

Welkom,

Moet die 2 achter je naam weg? Want dat kunnen we wel even snel aanpassen als je wilt.

Vergeet niet de regels te lezen en toe te passen zolang je hier verblijft, je posts zien er goed uit. Houden zo! Verder mogen de posts over elektrolyse in het juiste topic vanaf nu. ;) En als je nog niks snapt van de hele chemie achter die zooi dan is het dringend tijd om te gaan lezen. Er is heel veel info op dit forum en het hele internet te vinden dus je zal wel werk genoeg hebben. :) Vragen stellen kan altijd, wel op een fatsoenlijk manier.

Link to comment

@Chemicalbrother
Met AN heb ik een raketje gebouwd en een fonteintje, dat was al erg lang geleden dus de info van de core,nozzle E.T.C. weet ik niet meer. Met de KCLO3 heb wel wat meer gedaan; ik heb een vuurpijl gemaakt met een payload van 10 gram H3 met aluminium poeder(mesh???). Ook heb ik thermiet gemaakt met koperchloride en aluminium. Dit was alles zo'n beetje, ik heb niet zo'n grote verzameling met chemicalién :).

Link to comment
Ook heb ik thermiet gemaakt met koperchloride en aluminium.


Ik denk dat je Koper(II)Oxide (CuO) bedoeld, en niet koperchloride ?
Ik vind deze thermiet variant ook altijd erg leuk om te maken. Ik doe altijd wat extra Aluminium poeder er doorheen, voor de vonken :) .
Link to comment
Guest meatyke

Welkom Tafelpoot.
Ik hoop dat je hier veel gaat leren en veel plezier gaat beleven!
Natuurlijk altijd eerst beginnen met theorie.
Dan zou ik een kogelmolen gaan bouwen en dan BP maken.

Greeetzz
Blijf veilig en houd je aan de regels! Dan is het forum stukken leuker!

Link to comment
×
×
  • Create New...