Jump to content
PyroForum.nl

Fonteinen


Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ga gewoon een fontein maken, en kijk hoe hij het doet en dan kun je kijken wat je kan veranderen.
Wil je hem hoger, heb je veel opties:
- Kleinere Nozzle
- Diepere Core
- Snellere mix
- Langere eindstop

Alles is al gezegt, wat wil je nog weten ? Ik zou er gewoon eentje gaan maken, en dan kun je verder kijken. Als je ten minste de chems hebt.

Link to comment

Ik heb toevallig vandaag een testertje gemaakt.

BP..............70
C................4
Iron............13
Mg..............13

Ik vond het een leuke mix, hier ga ik zeker een grotere van maken.
Hij spoot aardig hoor, denk wel zo'n 1.5m.
ID...13mm
Nozzle..3mm
Core..30mm
Lengte buisje..60mm
eindstop..10mm

Het was een buisje van een moter van een commerciele mini-vuurpijl.

@ali chemicalie
Ik zou het niet zo snel op je been zetten, al helemaal niet als het knalt :P

Link to comment

Vraagjesss @ Duvel;

Wanneer geen core gebruikt wordt;
hoe hoog is je fontein dan?
gebruik nozzle?
Diameter nozzle?
totale composietmassa?
Tijdsduur?

Ik had met O&N 2 fonteinen gemaakt, hij spoot toch zeker 2.5 meter hoog.
En ja ik gebruik een nozzle, tegen de 1/4 van de ID (Hoe kleiner des te hoger, maar grotere kans op cato).
Ik ram er zo'n 100 gram in. Duurde een 20 seconden.

En een vraagje voor iedereen, wat is gebruikte nozzle voor jullie (normale compositie op basis van KNO3, C, S).

Link to comment

Hangt er een beetje vanaf hoe snel je mix natuurlijk is. Maar over het algewoon gebruik ik bij fonteinen 1/5. De mixen brandden altijd langzamer dan die van Bp motoren, dus je kunt de nozzle kleiner maken. Hierdoor kun je met een slechtere mix toch een hoge fontein maken.

En tja, om nouw je Mp+Fe mixen 12 uur te millen heb ik ook geen zin in, doe ik er liever Bp in :P .

Link to comment

Ik heb dinsdag een simpel bp fontijntje met crackling gemaakt. De ID was 8 mm en naar de bovenkant toe breder wordend tot 15 mm. Er zat geen core of nozzle in. Als compositie had ik standaard bp met dragon eggs en grof koolstofpoeder gebruikt, en dan de huls in gestampt.
Het resultaat was een fontijntje van ongeveer een meter hoog met redelijk wat vonken en mooie witte knetters.

De volgende fontijn wordt waarschijnlijk iets op basis van Ba(NO3)2 of Sr(NO3)2/PVC/S. Ik wil kijken hoe intens de kleur wordt en hoe hoog het spuit.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...