Jump to content
PyroForum.nl

ik ben n1315


N1315

Recommended Posts

hi, ik ben dus n1315 aka niels in normal live. Ik ben op zoek naar wat betere dingen dan de standaard crofty en kas en naar verbeteringen voor NI3 en nitroglycerine. En uiteraard komt een beetje extra explosieven kennis altijd van pas bij een (toekomstige) studie scheikunde :angry: (MST eigenlijk).
Atm doe ik 6 gymnasium, ben ik 17 jaar, hardcore fan en nog geen vingers kwijt....

greetz, niels

(btw, waarom staat er niet zo'n handig sub en sup script knopje in die balk boven? of ben ik nou heel erg blind ant doen?)

Link to comment

Welkom.

Crofty is natuurlijk hartstikke kewl, en daar word hier niet over gesproken,
En bedoel je naar verbeteringen voor NG of NI3 zoeken, of bedoel je een betere springstof zoeken.
Want alles is natuurlijk al een beetje ontdekt met NG en NI3. :angry:

Maar heb je andere ervaringen met He's of pyro?



Lttrz

Link to comment

Het produceren van NI3 en NG lukt opzich wel, 't gaat alleen om van die kleine foutjes enzo. Zo heb ik bv een keer (in het begin) al mn NI3 (de vaste prut) door de gootsteen gespoeld, omdat ik dacht dat ik de vloeistof moest hebben :) en het is ook wel handig om NG met iets sterkers te maken dan 1 molair salpeter en zwavel zuur :D werkt ook niet echt...

tja, verder heb ik (in vergelijking met) weinig ervaring met andere explosieven. Alleen het huis, tuin en keuken geknutsel aan vuurwerk :angry:

Link to comment

Welkom op het forum. :angry:

Een nieuw lid van de explosieven sectie. Leuk. Alleen vind ik je creaties ver van normaal. Crofty en kas, en NI3 en NG. Ik zou bijna gaan denken dat je gewoon wat beruchte termen opschrijft voor status, maar daar ga ik je nu niet van verdenken. Of in ieder geval een wat stunteliger type, gezien je vloeistofscheiding bijvoorbeeld. Dat merken we we aan je posts.

Link to comment
al mn NI3 (de vaste prut)

Alleen het huis, tuin en keuken geknutsel aan vuurwerk :angry:

:D

Hoeveel NI3 had je gemaakt dan, zoals jij het zegt lijkt het veel. :)

En bedoel je zelf vuurwerk maken door de comp. zelf te maken, of gewoon uit vuurwerk halen, wat ook niet slim is.


Lttrz
Link to comment

Nah, 't was niet zo veel, 3-4 gram ofzow en zo lang het nat is, is het toch ongevaarlijkt dusch...
Tja, verder heb ik ook niet gezegd dat de NG werkte ofzow hé :D (1 molair)

-Ik doe niet (helemaal) aan status, heeft toch geen zin (vooral hier lijkt me :P )
-Jah, ik hou van gestuntel, das 't leukst :D
-Met vuurwerk bedoel ik uitelkaar halen van rotjes, grondbloemen, romeinse kaarsen etc, wat ik uiteraard niet met een betonschaar ofzow ga doen (ben niet helemaal achtelijk :angry: )

Weten jullie ook weer hoe ik en explosieven e.d. zijn :)

Link to comment

Welkom.

Lees de regels en houd je eraan. Hiermee voorkom je warnings, en dat maakt het leven prettiger.

Nah, 't was niet zo veel, 3-4 gram ofzow en zo lang het nat is, is het toch ongevaarlijkt dusch...

IMO ben je een levensgevaarlijke K3wl zonder kennis van zaken. Er zijn meerdere voorbeelden waarbij NI3 WEL nat afging. En 4g is echt genoeg om je een aantal vingers te kosten.
Begin met he vergaren van broodnodige theoretische kennis voodat je chemicalien bij elkaar gaat gooien.
Enig vooronderzoek en je had geweten dat je met 1M zuren geen NG kan maken.
Gestuntel is niet het leukst, het is het gevaarlijkst!
Status krijg je vanzelf. En de jouwe staat bij mij niet hoog.

Begin eens met het maken van normale pyrotechnische composities. (Nee, geen armstrong) En ga dan, na heel veel lezen, eens voorzichtig aan HE's beginnen.

Stay safe!
Gr33tZ
Link to comment

Welkom,

Aan je uitleg te zien heb je geen of bijna geen kennis van HE's en alles omtrent dit onderwerp. Het is levensgevaarlijk om er dan mee bezig te zijn! Wat die NI3 betreft, als je het dan al gemaakt hebt kom je niet stoer of ervaren over, maar heel dom en k3wl. Want niemand hier haalt het in zijn hoofd om dat te gaan maken, zeker geen 4g! Wat je gepruts met NG betreft zwijg ik maar over.

Begin gewoon wat te lezen over chemie en HE's, en misschien ben je binnen een hele lange tijd instaat om er eentje fatsoenlijk te maken.

Verder quote ik T:

Status krijg je vanzelf. En de jouwe staat bij mij niet hoog.


Veel lees- en leerplezier.
Link to comment

Als je in 6 vwo zit dan hoor je mijns inziens te weten dat crofty bommen levensgevaarlijk zijn. Ook dat je NI3 maakt, zonder eerst op te zoeken wat de aggregatietoestand bij kamertemperatuur is. Bovendien is scheikunde op het vwo ook niet alles, zo vroeg een 4 vwo'er mij eens waar in het periodiek systeem methaan staat. :angry:

Edit: Geen attack op je hoor :)

Edited by Matthijs
Link to comment

6 jaar athemeum maakt indeze idd niets uit. Ik heb genoeg kindertjes in 6A zitten die amper weten dat Mangaan Mn is, laat staan een moeilijk woord als Kaliumpermanganaat. Verder zit er bij de lessen scheikunde nu niet erg veel wat men kan zien als goede achtergrond voor het maken van HE's of pyrotechnische mengsels. Ik denk dat er hier op het forum zat mensen zijn met een veel mindere opleiding en toch heel veel meer kennis over energetica. Wel verwacht ik van een 6A leerling dat hij gevaren kan inschatten en opzoeken voor hij iets maakt. Dat een 13 jarige VMBO-K3wl graag Crofty maakt is dom, als een 18 jarige uit 6A dat doet is het nog zielig ook.
Just my two cents.
T.

Link to comment

Kijk naar mij, ik zit inderdaad op 4V, en heb tijdens scheikunde niet veel meer te doen dan mijn leraar aanvullen of verbeteren. Ga maar na hoeveel je leert van een jaartje hier en op ChemiXtry. (En zelfs even chemieforum.nl)

Mijn klas leert net wat het verschil is tussen een ion en een atoom, hooray! :angry:

Ik denk er trouwens ook nog over om een keer een paar milligram NI3 te maken, just to know what it is. En de synth is érg simpel.

Los van dat alles,
Welkom! :)

Het feit dat je op 6V zit bewijst wél dat je in ieder geval de basis bezit, wat toch wel hard nodig is.

Link to comment
Kijk naar mij, ik zit inderdaad op 4V, en heb tijdens scheikunde niet veel meer te doen dan mijn leraar aanvullen of verbeteren.


Toch nog mensen met hetzelfde ding/iets als ik. :) Continu je leraar verbeteren omdat die slordig is met formules is soms ook best vervelend, maar moeilijk om te laten. Het staat wel zo nerd-erig.

Verder maakt het niet uit of je in V6 zit of niet, als je maar in ziet dat je het voor je eigen plezier doet en je anderen er niet mee stoort, behalve soms een harde knal om je eigen werk. Maar met storen bedoel ik meer verwonden of lastigvallen zoal crofty's in een bus gooien. :angry:
Link to comment

Welke gek gooit er dan ook een crofty bom in een bus? :angry:
En, als je op 6vwo nog niet weet dat Mn mangaan is en dat Kaliumpermanganaat KMnO4 is, hoor je zeker niet op dat niveau thuis, of doe je C&M/E&M.
Magoe, laat ik maar gewoon zeggen dat ik ff had moeten opzoeken dat je voor NG iets sterkers nodig heb dan 1 molair salpeter/zwavel zuur en dat je bij NI3 iets minder als 3 gram moet maken, zijn die problemen ook gelijk weer opgelost. :D :)

Link to comment

3 gram NI3 is nog zeker teveel hoor, meteen als het nat is dan in meerdere kleine stukjes delen.(ver uitelkaar)
3 gram zou ik zeker niet maken, als je het doet maak dan 0,1 gram ofzo, dan heb je het stofje gezien zonder extreem gevaar te lopen.

Volgen mij is drie gram meer dan genoeg om een paar vingertjes te verwijderen


Lttrz

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...