Jump to content
PyroForum.nl

ik ben chemical fire


chemical fire

Recommended Posts

hallo,
Ik ben chemical fire,
mijn echte naam is thijs rauw,
ik ben 19 en doe 6 VWO in deventer.
Volgend jaar ga ik MS&T studeren aan de tu delft,
MS&T staat voor molecular science & technologie.

Ik kom al enige tijd op dit forum, maar heb mij pas vandaag aangemeld omdat ik nu meer richting de praktijk wil. De theorie ken ik over het algemeen wel en als ik het niet weet zoek ik het eigenlijk altijd op. Ik heb wel een klein beetje ervaring in de praktijk, maar niet meer dan rookbomen en vuurwerk uitelkaar halen en anders maken.

Nog meer over mij:
Ik ben dyslektisch, dus nu vast mijn excusses voor spel fouten.
Ik heb eigenlijk maar 1 hobby naast pyrotechniek, namelijk powerkiten.
Ik luister graag naar metal (de meeste soorten), industrial, EBM, en de meeste muziek vind ik niet echt erg om naar te luisteren, behalve klassiek, daar word ik echt niet goed van.

grt chemical fire

Link to comment

Welkom op het forum, lees de regels e.d. Dan zal het wel goed komen. Verder heb ik zo m'n bedenkingen over dyslexie, maar ieder heeft er zijn eigen kijk op, ik weet echter niet hoe de mods hier mee om zullen gaan.

Over de vuurwerkslopen...ik hoop dat daar snel verandering in komt.

Ps. Gellukkig staat je welkomstpost niet vol schrijffouten.

Link to comment

Ik hoop ook dat dyslexie niet al te veel problemen veroorzaakt. En de regels heb gelezen en ze zijn niet moeilijk om te volgen, dus dat komt wel goed.
Ook met dat vuurwerk komt wel goed, ik heb van niet al te grote afstand gezien wat er kan gebeuren, dus geloof me, voorzichtig ben ik.

Waar ik heen wil op dit forum heb ik eigenlijk nog niet zo veel over nagedacht.
Punt een is dat ik met mensen kan praten die wat meer ervaring hebben dan ik, vooral het explosive gedeelte trekt mij wel. En verder eigenlijk alles waar grote vlammen van af komt.

[edit]
Trouwens, wat betekent dat "warn: (0%)" links onderin mijn posts?
[/edit]

Link to comment

Dat is het geweldige warningsysteem van dit forum. Als je je niet zo netjes gedraagd, krijg je eerst 25%, dan 50 etc. B) Bij 100 word je gebanned. Maar maak je geen zorgen, als je je gewoon netjes gedraagd volgens de regels gebeurt je niks :P
Ik denk niet dat je dyslectie een probleem word, als je gewoon na het typen even je post naleest op fouten. Het ziet er tot nu toe wel goed uit hoor ;) Een of twee foutjes maakt niks uit, als je maar niet een tekst vol met fouten hebt =)

Groeten, Frank

Link to comment

Hartelijk welkom Chemical fire!

Weer een serieus member erbij. B) Dat stemt mij gelukkig. De regels had je al gelezen zag ik, en tot dusver hou je je er netjes aan.
Over je dyslectie: Als alle niet-dyslecten nu eens net zo netjes en duidelijk nederlands zouden gebruiken als jij doet, zou dit forum er veel netter uitzien.
Je eerste contributie tot de serieuze discussie is al aanwezig. Dus ik zou zeggen, ga zo door.

Gr33tZ

Link to comment

Ik ben erg bij met dit ontvangst,
heb wel fomums meegemaakt waar er nog maar net een hallootje vanaf kon.
Nu ben ik aan het orienteren waar ik het beste mee kan beginnen,
ik dacht aan MEKP. Ik ben nu dat hele pdf aan het door lezen, die in het topic van MEKP staat,
als ik klaar ben met lezen kijk ik of ik dat nog steeds wil.
Verder dacht ik ook aan NC.
Als er tips zijn hoor ik het wel, ik ga ook wel de topic daar over lezen, ik dacht dat ik er een gezien had.


@SoulPredator,
zelf heb ik een waterfoil 2.4, hij is vergeleken met de 'normale' kite's niet eens zo groot,
maar bij 5bft trekt hij mij mee de lucht in, is opzich wel grappig,
alleen de landing is voor mij nog een probleem. ;)

Daar naast heb ik ook een moutain board, dat is een uit-de-kluiten-gewassen skatebord.
Kan ik met mijn kite over het strand 'surfen'. Kan het alleen nog niet zo goed, komt ook omdat bij mij in de buurt geen strand is. B)

Link to comment
ik dacht aan MEKP. Ik ben nu dat hele pdf aan het door lezen, die in het topic van MEKP staat,
als ik klaar ben met lezen kijk ik of ik dat nog steeds wil.
Verder dacht ik ook aan NC.
Als er tips zijn hoor ik het wel, ik ga ook wel de topic daar over lezen, ik dacht dat ik er een gezien had.



Tja het ligt aan wat je leuker/handiger vindt. Ik raad je toch aan om met
NC te beginnen, organische peroxides zijn imho een beetje nasty als in veel koelen,
roeren, en opletten (m'n tweede synth AP ging bijna fout, ben mezelf kapot geschrokken).
NG is bij mij eigenlijk altijd vrijwel moeiteloos gegaan (2 keer gemaakt), maarja
altijd blijven opletten.

NC is gewoon veiliger en toch beter geschikt als "introductie".


Verder nog goed dat je let op je spelling i.p.v dyslectie als smoes te gebruiken!
En natuurlijk: Welkom.


P.S. Mijn mening betreffende explosieven moet je voor
waarheid aannemen, in zowel theorie als praktijk ben ik nieuw.
Het zijn slechts meningen.
Link to comment

Ik denk ook dat NC mijn eerste zal worden.
Misschien dat mijn scheikunde leraar me wel wil helpen. Is echt een toffe gast.
Ga binnenkort (als ik tijd heb) alles halen wat ik nodig heb,
ga ik ook wel zoeken naar een manier om het te filmen.

Ik heb genoeg gelezen over AP dat ik daar niet aan begin voor ik een redelijke praktijk ervaring heb opgedaan.

Link to comment

Welkom B)
Ik zie dat je serieus bezig bent, en als ik naar je spelling kijk respecteer ik je. Je zegt dat je dyslect bent, maar ik had het niet gemerkt.

D/t is simpel, als het gaat over een "hij", een "zij", of een "het", dan komt er een t achter, hoe dan ook. Ook als er al een d staat dus.
Dus:
Ik loop
Hij/zij/het loopt
En..
Ik word
Hij/zij/het wordt

Nice, nederlandse les op een pyroforum. ;)
(Of ging het over een t of d bij verleden tijd? :P We hebben zoveel D's en T's..)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...