Jump to content
PyroForum.nl

Hovercraft


Recommended Posts

Beste mensen, voor mijn profielwerkstuk bouwen een vriend en ik een hovercraft, nee niet zo'n klein modelletje maar een heuse full size 2 persoons hovercraft.(dat is ook de reden waarom ik de laatste tijd zo weinig tijd heb voor pyro :lol: ) Foto's zullen later nog volgen, maar eerst nog een verzoek, zijn er onder de leden nog mensen die voor een schappelijk prijsje een oude benzine motor over hebben of een grote ventilator? (stalventilator of industriële ventilator of iets dergelijks) of uiteraard ander materiaal dat we kunnen gebruiken? want het valt niet mee om aan goed materiaal te komen. We hadden al een mooi stuk gebouwd maar bij de eerste test sneuvelde meteen onze lift fan, dus we zitten nou zonder :D
Ik hoop dat iemand van jullie iets heeft of misschien een tip waar we zoiets kunnen halen...
Alvast bedankt B)

Link to comment

Ik zal morgen de meest recentelijke pics uploaden, dan kunnen jullie zien hoever we al zijn :lol: maar onrealiseerbaar is een groot woord! het is gewoon lastig, maar te doen! maar in combinatie met bijna blijven zitten vorig jaar (gelukkig toch overgegaan B) ) zijn mijn pyro activiteiten bijna stil gevallen, maar die hoop ik soon weer op te pakken want heb nog voor heel veel geld aan chems staan, en het is absoluut zonde om die niet te gebruiken:D
Maar als iemand materiaal heeft voor mijn hovercraft hoor ik het graag!

Link to comment

Misschien kun je ergens tweedehands bladblazers vinden? Denk aan marktplaats bijvoorbeeld. Deze zou je kunnen gebruiken om vooruit te komen... Je zou ook een bezoekje kunnen brengen aan het plaatselijke autokerkhof, sommige auto's zijn uitgerust met een vrij zware 12v ventilator om de motor te koelen, accutje erbij en gaan met die banaan.

Link to comment

haha bladblazers zijn by far niet krachtig genoeg! Maar voor de voortstuwing hebben we al een mooie fan van de itho, maar die voor de lift is gesneuveld bij de test door een uitstekend stuk ijzer dat we niet hadden gezien:( dus we zijn nog op zoek naar een nieuwe! Daarnaast zijn goede motoren natuurlijk ook altijd welkom:D Als ik de pics hier op mijn compu heb post ik ze!

Link to comment

Ik ben er ook ooit nog mee begonnen na het lezen van een oude Zo Zit Dat maar helaas nooit verder geraakt dan een ontwerp en wat probeersels.

De behuizing van de fan moet speciaal gemaakt zijn zodat hij stuwt en tegelijk je band vult, daarnaast moet het kussen custom gemaakt worden en dat kost massa's geld.

Je profielwerkstuk is zeer leuk om te proberen maar niet heel goed realiseerbaar als je een beperkt budget hebt ofwel goed kunt werken met glasfiber en goed kunt naaien. B)

Link to comment

Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om meerdere motoren te gebruiken (2) 1 voor de lift en 1 voor de thrust, dan heb je dan probleem niet. En de skirt, dat is inderdaan een uitdaging, maar we doen ons best, tot nu toe ziet het er erg mooi uit iig!
@Soulpredator, ik denk dat we die motor goed kunnen gebruiken, maar 110cc en een hele kleine motor? gaat dat goed samen? dat zou mooi zijn, want dan kan die ook niet onmogelijk zwaar zijn of wel? Als je een foto kan maken graag! PM me ook maar even wat je ervoor wilt hebben!

Link to comment

We gebruiken ook oude spullen (op het houtwerk na, want dat moet gewoon goed zijn) maar we gehruiken ook grasmaaiermotoren, maar die motor van SoulPredator is sterker dan die wij hebben, en onze thrust fan is net te zwaar voor onze motor die we nu hebben liggen dus is een sterkere motor natuurlijk ideaal. Ik zal zo even foto's plaatsen van hoever we zijn...


Hovercraft van de achterkant(fan zit nog niet vast)


zie de verhoudingen B)


De skirt speciaal voor Exhile ;)

zijn zoals je kunt zien nog niet klaar, maar ziet er al aardig uit toch?

Link to comment

Wow respect voor je ontwerp tot dusver, je behuizing van de fan ziet er zeer degelijk uit net als je bodemplaat en je skirt.

Als ik je ontwerp hier bekijk heb ik zin om weer verder te doen met mijn ontwerp dat ergens een cm onder het stof ligt.
Keep up the good work lord of dark B)

Link to comment

Lord of Dark, ik zie net dat je grondplaat uit 2 verschillende delen hout gemaakt is.
Denk jij dat dit het zal houden eenmaal je grondplaat belast wordt en kracht op wordt gezet?
Persoonlijk denk ik dat je achterstuk dus zal afkraken, loskomen wat dan ook dus het is misschien een idee een volledige nieuwe grondplaat uit te zagen nu het nog niet al teveel werk zal kosten.

Ik weet niet in hoeverre het vast gemaakt is maar op de foto ziet het er niet zo stevig uit.

Link to comment

Ik snap wat je bedoelt, maar die kan ik meteen weerleggen, want triplex platen (en andere houtsoorten) worden slechts tot een bepaalde standaard maat geleverd, en wel tot zo'n maat dat we er qua ruimte niet uit komen. De stevigheid is echter geen enkel probleen, omdat we een sandwich hebben met binnenin ander materiaal waarbij we de naden uiteraard niet op dezelfde plek hebben, waardoor de stevigheid al ernstig vergroot word, daarnaast lopen er binnenin ook latten helemaal naar voren toe, en aan de onderkant ook nog eens, en met het maken van de duct achteraan hebben we regelmatig met twee personen op die achterkant gezeten zonder ook maar enige problemen, dus ik kan met vrij grote zekerheid je gerust stellen dat het prima stevig is ;) De achter motor en fan komen daarnaast ook nog op een sterk frame dat doorloopt tot een eind op de middenplaat, waardoor de kracht nog beter verdeeld wordt, dus dat zit wel goed B)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...