Jump to content
PyroForum.nl

To core or not to core

Recommended Posts

Posted

Lijkt me simpel, als je een sterke korte motor wil boor je een volledige core, en als je een minder krachtige langdurende motor wil boor je hem niet volledig.
Maar bij het endburn deel zal je pijl nouwelijks nog stijgen denk ik.
Hangt btw ook af van de kracht van je mix. Bij whistle is een core echt vragen om CATO.

Posted

Ik ben het met Stijn eens. Stel je hebt bv. een hele zware vuurpijl, met een grote payload bijvoorbeeld, dan is het verstandig om een diepe of volledige core te boren zodat je pijl snel opstijgt, en niet langzaam waardoor hij is een boog zou kunnen gaan.

Posted

Alleen moet je dan wel een redelijk traag brandend sas er in hebben zitten ,anders CATO .
Gaaf zijn BP motoren zonder nozzle en met lange core , dat kan dus ook , als je kwaliteits BP gebruikt .

• 11 months later...
Posted

Ik snap niet helemaal wat de core precies is.
Ik heb maar even een Paint tekeningetje gemaakt, om te laten zien wat ik denk wat het is :P
Ik bedoel er dus mee dat er een "lege"ruimte in het midden zit van de Lift Charge

Als iemand het me uitkan leggen graag :P:)
Edit* foto maar op het forum geupload

Posted

Je plaatje doet het niet...
Maargoed, ff in letters een tekening:
./ \
/ . \
| .. |
| || | <-- einde Core
| || |
| || | <--- Begin Core
| /\ | <--- Nozzle

EDIT: dat paintje klopt idd

EDIT2: @Hieronder, inderdaad, ik had niet zo goed gekeken

Posted

Bijna goed, maar de core staat in direct contact met de nozzle, maar meestal niet met de pijlkop/shell. De core is bedoeld om een groot oppervlak van de stuwstof tegelijk aan te krijgen, en dus veel liftkracht te leveren. De core moet dus iets lager, en wat kleiner. :)

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...