Jump to content
PyroForum.nl

Meal coated corncobb


Warcore

Recommended Posts

Wie gebruikt het?
In zijn shell/pijl als stijglading/break

Of denk je: Waar heeft die gast het over?

Meal coated corncobb is letterlijk vertaald: Met meal gecoate maiskorrels.
Hierdoor bevorder je de snelheid van je meal.


Als je nog steeds niet weet waar ik over praat, meld het even.
Maak ik een tutorial.

Link to comment

Eigenlijk had ik het even moeten melden.
Ik gebruik graan!

Dit gaat erg goed!
5 gram is voldoende om een shell van 75 gram hoog de lucht in te werpen.

P.S. Rice hulls kan je nergens kopen.
Heb daar eerst even naar gezocht, maar na 1 dag geen zin meer, dus wat anders bedacht.

Link to comment

Zou je mij de theorie er achter willen uitleggen, ik snap het niet helemaal.
Is het dat de brandende gassen sneller door die korels bewegen ofzo?
(dan kan je toch net zo goed pulverone gebruiken?)
Ik heb echt geen flauw idee.


Lttrz

Link to comment
5 gram is voldoende om een shell van 75 gram hoog de lucht in te werpen.
:) Zozo! Effe weer goed meal maken, dan ga ik dat ook testen! Dit klinkt érg veelbelovend!

Ik heb btw wél toegang tot graanvliesjes, dus ik zal beide testen. Maar eerst tijd vinden om die %#^$% kogelmolen te repareren! :angry: Als dat gebeurd is kan ik eindelijk weer aan de slag.
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb echt net 5 min geleden mijn gecoated poeder afgemaakt.
Ik heb maiskorrels gebruikt. Die mais korrels heb ik wel eerst door de koffiemolen gehaalt. :D .
Alleen het einige vreemde was dat ik ze in de droogtrommel had gedaan en na die 30 sec nog helemaal nat waren... Ik heb het zo gelaten zo als het was en gewoon schijt aan gehad. :(
Maar ik heb het nu te drogen liggen en jullie horen het resultaat wel. Waarschijnlijk is die niet zo goed omdat mijn meal ook niet goed is, had maar 1uur in de kogelmolen gezeten.



Me is ik op z'n engels. Als je het hebt over iets wat van jou is is dat mijn of m'n. Is deze fout tegenwoordig een ziekte? Of is de nederlandse taal veranderd in de laatste twee maanden? Het lijkt wel of elk mens onder de 17 dit niet meer weet. T.

[edit]
Sorry T, ik zal het onthouden =]

Ik heb net het getest, het gaat heel sloom bij mij omdat mijn meal gewoon veelste langzaam is zo als ik al eerder zei.
Ik ga binnenkort Balsa hout regelen denk ik, en me media vervangen. Dan moet het lukken =]
Ohja één ding, het stinkt wel die mais ;O[/edit]
[edit2]Ik heb het in een vuurpijl gestopt en tot me verbazing ging hij wel omhoog! Hij ging dan misschien wel 2-3 meter omhoog omdat daarna de brandstof op was. Dus mijn conclusie is dat het in een buisje wel goed werkt met een diepe core.[/edit2]

Jammer dat je het zo kort onthoud. :P T.

Link to comment
  • 2 years later...

Sorry voor de bump maar ik denk dat ik wel wat zinnigs te zeggen heb.

Omdat ik nu eindelijk mijn mealpowder goed onder controle heb gekregen ging ik proberen om MCRH te maken maar het was zo moeilijk om een goede vervanger te vinden, dus nu heb ik denk iets handigs bedacht; zonnebloempitten(schil) en omdat dit voor iedereen wel simpel te krijgen is, dacht ik laat ik het even delen.

Ik weet dat het een zware bump is maar ik wou geen nieuw topic openen voor deze tip.


ltr

Edited by aaatje1
Link to comment



Hee, Ik heb vandaag even zonnebloempit schilletjes gecoat met wat (niet al te snelle) meal. Binnen een paar dagen komt er een filmpje met resultaat.

Edit; Ik had ze niet nat gemaakt met water, maar met een water+Kaliumnitraat om de snelheid wat te verbeteren. Edited by aaatje1
Link to comment

Nou een klein beetje KNO3 in je water toevoegen kan wel degelijk helpen. Namelijk zorgt dat ervoor dat de graszaad/maïsvliesjes/zonnebloempitvliesjes beter meeverbranden. Ik heb zelf een stuk of 2 keer meal coated graszaad gemaakt, ik had ook wat KNO3 toegevoegd, het brande nog wel behoorlijk snel. Tegenwoordig maak ik alleen maar pulver omdat dat sneller verwerken en minder werk is. Daarbij doet het in kleinere kaliber shells net zo goed.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...