Jump to content
PyroForum.nl

KNO3/Suiker/Paraffine


Warcore

Recommended Posts

Gegroet.

Hier is een van mijn eerste 'serieuze pyrocreaties'. Dit is het beste resultaat van de testen waar ik het hier over heb. We hebben de verhoudingen niet erg nauw genomen. Maar ik ben niet meer dan 10 gram afgeweken. En voor de mensen die een zwak hart hebben, zet het volume maar alvast zachter :):P:D .

http://www.youtube.com/watch?v=TE_nJ0Xsyzk

Zoals jullie kunnen zien waait het redelijk. Daardoor verpreid de rook zich meteen. Wel jammer, anders had het lekker blijven hangen en had het resultaat veel mooier geweest. Maar hij rookt lekker op zijn gemakje en er komt geen slechte rook uit. Al zeg ik het zelf ik vind het best geslaagd.

Houzee

Wolfsherz

Link to comment

Die muziek is echt niet mijn stijl. Ik vond hem dan ook niet echt passen bij het filmpje. :S Maar zo te zien rookt de rookbom toch erg goed. Je hebt het over het beste resultaat, welk was dan het beste resultaat? En is er zoals nitro vraagt wel een verschil tussen lampen- en paraffine olie?

Link to comment

Gegroet

Die muziek is echt niet mijn stijl. Ik vond hem dan ook niet echt passen bij het filmpje. :S Maar zo te zien rookt de rookbom toch erg goed. Je hebt het over het beste resultaat, welk was dan het beste resultaat? En is er zoals nitro vraagt wel een verschil tussen lampen- en paraffine olie?


Ja de muziek is wel erg extreem. Vond het eigenlijk wel grappig om er eens achter te zetten. Zelf vind ik het aan te horen, maar was wel benieuwd naar de reactie's :):P . Maar het gaat om de Pyrotechniek toch, niet om de achtergrond muziek :P .

De vier testen heb ik in deze post staan. Het beste resultaat was de Paraffine olie met gesmolten KNO3/Suiker. Dat was dus dit filmpje. De rest was minder. En er zit zeker wel verschil tussen Lampenolie en Paraffine olie. De Lampenolie is rood, dus er zit vast een soort van kleurstof in. En het is van een bepaald merk, dus zullen dus wel bepaalde chemicaliën erbij hebben om het te 'optimaliseren' ofzo. De testen met de Lampenolie vielen ook zwaar tegen! Die waren eigenlijk wel bagger te noemen. Er zaten bij de testen dus onwijs grote verschillen tussen de Lampelolie en Paraffine olie.
De Paraffine olie kwam van school, dus die voor Chemie testen wordt gebruikt. Het is een doorzichtige 'kleurloze' vloeistof.

Ik vind het een erg net rokertje.

Hoe groot en hoe zwaar was ie?

Jammer van die ongelofeloze bak $&@* herrie die eronder staat, maarja ieder z'n muzieksmaak zullen we maar zeggen. :P

Gr33tZ


De gewichten staan in het filmpje. 100 gram KNO3+100 gram Suiker+66 gram Paraffine.
Maar ik ben niet super nauwkeurig te werk gegaan. Dus ben per stof rond de 5 gram afgeweken. Ook tijdens het roeren is er misschien wat Paraffine verloren gegaan :P . Na het opdrogen enzo was het een harde massa. Een driekwart (3/4) Rodeo/Red Bull/Bullit blikje. Daarna gewoon goed geisoleerd enzo met Aluminium folie :P .

Binnekort probeer ik het ook uit met de vaste Paraffine die ik van Bolsius heb ontvangen. Dat smelten en dan de KNO3/Suiker erdoorheen roeren. Daar zal ik ook wel een filmpje van plaatsen als ik die heb :D . En bedankt voor de positieve reacties :P !

Houzee

Wolfsherz
Link to comment

Ja, lampolie heeft ook wel eens een kleurtje, dat het er leuk uitziet in je olielampje.
Maar die kleur lijkt me geen effect hebben op de rook, dus laten we dat onderwerp maar laten vallen. :)

Leuke rookpot verder, zou je een keer je verschillende tests willen filmen? dat wij ook kunnen vergelijken. :P

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...